PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Serce Śląska zabije w Siemianowicach?

  • zyciemiast.pl (Marcin Wroński)    19 maja 2012 - 12:30
Serce Śląska zabije w Siemianowicach?

Ambicją władz Siemianowic Śl. jest jednak, aby miasto to stało się społecznym i kulturalnym zjawiskiem istniejącym w świadomości mieszkańców naszego regionu.Temu właśnie ma służyć projekt o roboczym tytule „Serce Śląska”.




Głównym elementem tego projektu jest oczywiście kończony właśnie Park Tradycji. A założeniem jest połączenie wszystkich, naszych siemianowickich atutów w jedną całość.

- Nie mówimy tutaj o jakimś sztucznym, konstruowanym na siłę pomyśle - przekonuje Michał Tabaka, rzecznik siemianowickiego magistratu. Przecież poszczególne elementy są położone naprawdę w stosunkowo niewielkich odległościach, bez problemu do pokonania na rowerze, czy po prostu nogach. Pamiętajmy też, że szczególne miejsca, ich powiązania - tworzą ludzie. Doskonałym tego przykładem jest staw „Rzęsa". Po wprowadzonych tam przez miasto modernizacjach, sami mieszkańcy zaczęli się organizować, tam spotykać, tworzyć konto na Facebooku - dodaje.

Jakie zatem są te atuty? Wymienić można na pewno Kompleks Sportowy „Michał" z halą widowiskowo-sportową oraz wielofunkcyjnym basenem i kącikiem SPA. To także sąsiadujący z Parkiem Tradycji Park „Górnik" i Dom Technika „Zameczek".

Idąc w stronę centrum mamy wspomniany staw „Rzęsa" - z wyznaczonym miejscem do kąpieli wodnych i słonecznych, stanowiskami na grilla, dostępem do WiFi, miejscami dla wędkarzy i siłownią na wolnym powietrzu. Do tego dochodzi strzelnica myśliwska, pole golfowe i wspaniale odrestaurowana Willa Fitznera. A wszystko to - w zamyśle - połączone spacerowym bulwarem prowadzącym od Michałkowic, przez „Nowy Świat" do centrum naszego miasta.

Pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, ale spora część owego bulwaru, czy spacerniaka - zresztą tutaj nie o sformułowania chodzi - już istnieje. Wystarczy przedłużyć ją o kilkaset metrów, a rzeczywiście spacerem przejdziemy na przykład z Parku Tradycji na „Rzęsę", czy pole golfowe - mówi Tabaka.

Pomysłowi warto przyklasnąć. Czy jednak jest realny? I czy - przede wszystkim - ma szansę na wypromowanie się poza naszym miastem. Tutaj na pewno wiele zależeć będzie od Parku Tradycji. Jeśli przyciągnie on do miasta osoby spoza jego obrębu, wtedy także pozostałe elementy, składające się na projekt „Serce Śląska" mają szansę zostać zauważone.

Na pewno niemały wpływ będą miały na to wydarzenia i imprezy, które będą odbywać się w Parku Tradycji. Muszą być one jednak na tyle atrakcyjne, aby zostały zauważone w całym regionie. Tu na pewno nie wystarczą standardowe działania. Do tego niebagatelne znaczenie będzie miała odpowiednia promocja. Nakręcenie kolejnego filmiku - choćby najlepszego - raczej już nie wystarczy.

Dzisiaj wachlarz możliwości promocyjnych, nie zawsze związanych koniecznie z wydatkowaniem większych pieniędzy, jest sporych rozmiarów. Pod bacznym okiem prezydenta Jacka Guzego przygotowujemy stosowną strategię. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotna w całym przedsięwzięciu jest odpowiednia promocja - uważa rzecznik UM Siemianowice Śl.

Pytanie jakie się tu nasuwa brzmi - czy na pewno nas na to wszystko stać? Warto je zadać choćby w kontekście informacji o braku szans na uzyskanie dotacji na budowę Parku Tradycji z funduszy europejskich. Wprawdzie jak informuje nas Urząd Miasta taka dotacja w ogóle nie była brana pod uwagę podczas planowania tej inwestycji, jednak jak by nie było 10 mln zł (bo o taką kwotę wnioskowano) na pewno by się na to i owo przydało.

Konieczne jest strategiczne działanie. Zewnętrznych, nie do końca do przewidzenia, czynników nie brakuje. Jedno jest pewne: nie dowiemy się, jak nie spróbujemy - twierdzi Michał Tabaka.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.