PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Strefy kibica wypromują miasta na Euro 2012

  • PAP    30 czerwca 2011 - 18:48
Strefy kibica wypromują miasta na Euro 2012

- Strefy kibica na Euro 2012 zostały zlokalizowane w najlepszych punktach miast, które dzięki temu mogą pokazać wszystkim gościom, co w nich jest najbardziej atrakcyjne - uważa Rafał Rosiejak odpowiedzialny za organizację "fan zone" w spółce PL.2012.




W Poznaniu spotkali się koordynatorzy ds. stref kibica z polskich miast-gospodarzy Euro 2012. Omawiano różne kwestie dotyczące funkcjonowania "fan zone" - bezpieczeństwa, spraw transportowych czy zabezpieczenia medycznego.

Czytaj też: Kobiety podczas Euro 2012 przyjadą do Łodzi

- Istotą naszej dyskusji jest jak najbezpieczniejsze zorganizowanie takiej strefy. Zastanawiamy się wspólnie nad ryzykami, które mogą towarzyszyć organizacji takiej strefy i umiejętność zarządzania nimi - wyjaśnił Rosiejak, krajowy koordynator ds. Zakwaterowania, Stref Kibica i Publicznego Oglądania Meczów w spółce PL.2012.

Jak dodał, miasta-gospodarze Euro 2012 muszą być przygotowane na to, że może dojść do meczów o tzw. podwyższonym ryzyku, gdzie kibice obu drużyn nie darzą się zbyt dużą sympatią. - Musimy znaleźć odpowiednie rozwiązania - być może trzeba będzie zapewnić zwiększoną liczbę sił porządkowych, więcej stewardów. Niewykluczone, że potrzebować będziemy zwiększonej ilości policji z danego kraju, która będzie zarządzać  swoimi kibicami - powiedział Rosiejak.

Jego zdaniem, wszystkie polskie miasta swoje "fan zony" zorganizowały w bardzo atrakcyjnych punktach. W Warszawie to Plac Defilad, mogący pomieścić nawet do 100 tysięcy kibiców. We Wrocławiu sympatycy futbolu mecze będą wspólnie oglądać na Rynku Głównym, a w Gdańsku - na Placu Zebrań Ludowych. Z kolei Poznań postawił na Plac Wolności, gdzie przed ponad czterema laty mieszkańcy miasta wspólnie świętowali przyznanie Polsce i Ukrainie Euro 2012.

- Wszystkie cztery miasta planują swoje strefy w centralnych punktach. Celem takich lokalizacji jest to, aby przy okazji wizyt kibiców, w trakcie transmisji telewizyjnych pokazać, co w tych miastach jest najbardziej atrakcyjne - przyznał Rosiak. Jak dodał, umiejscowienie stref kibica w centrach miast powoduje jednak komplikacje z osobami, które mieszkają w ich bliskim sąsiedztwie.

- Trzeba tych mieszkańców zaprosić do udziału w strefie kibice. Pokazać im, że Euro to wielkie święto piłkarskie i niekoniecznie musi się kojarzyć ze złym zachowaniem kibiców. Poza tym strefa kibica to nie tylko wspólne oglądanie meczów na wielkim ekranie, ale także wiele imprez towarzyszących o charakterze rozrywkowym - będą koncerty czy konkursy dla najmłodszych - podkreślił koordynator.

Spółka Pl.2012 obecnie intensywnie pracuje nad ciekawym projektem, tzw. Polish Pass, który ma ułatwić zagranicznym kibicom podróżowanie po Polsce oraz zapewnić im maksimum bezpieczeństwa.

Czytaj też: Polacy już zarabiają na Euro 2012 

- Polish Pass skupia cztery elementy: zakwaterowanie, transport miejski, transport między miastami i ubezpieczenie zdrowotne. Planujemy, że 2 grudnia - w dniu losowania grup turnieju finałowego Euro 2012 - ten portal będzie już mógł przyjmować rezerwacje. Właśnie tego dnia, gdy kibice będą już wiedzieć, w jakich miastach zagrają ich drużyny, rozpoczną rezerwacje - zaznaczył Rosiejak.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.