PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Świąteczne dekoracje w Łodzi wyjątkowo popularne. Bardziej niż warszawskie i krakowskie

  • PW    29 stycznia 2020 - 21:55
Świąteczne dekoracje w Łodzi wyjątkowo popularne. Bardziej niż warszawskie i krakowskie
Iluminacje w centrum Łodzi będzie można oglądać jeszcze tylko do końca tego tygodnia (Fot. UM Łodzi)

Wieści o nowej iluminacji świetlnej dotarły do wyjątkowo szerokiego grona odbiorców, czyniąc z niej jeden z najbardziej popularnych tematów w lokalnych mediach  - informuje Urząd Miasta Łodzi, który podkreśla, że przekazy o łódzkiej iluminacji uzyskały nieporównywalnie większy zasięg niż te np. w Krakowie czy Warszawie.  





  • Zdecydowanie najwięcej środków na iluminacje świąteczne w sezonie 2019/2020 wśród polskich miast zaplanowała Warszawa - 6 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się: Kraków, Wrocław i Łódź. 
  • Z raportu monitoringu medialnego wynika, że wyjątkowo dużą popularnością cieszyły się łódzkie iluminacje. Komunikaty na temat świątecznej dekoracji Łodzi zyskały w tym roku ekwiwalent reklamowy rzędu 2 milionów 470 tys.zł.
  • Jest to świetny wynik dla wizerunku miasta. Osiągnięcie takich zasięgów przekłada się na liczbę odwiedzających ul. Piotrkowską w okresie świątecznym - informuje UM Łodzi.

Na iluminacje, które od grudnia zdobią centrum Łodzi, samorząd wydał ok. 1,8 mln zł. Tutejszy magistrat twierdzi, że o dekoracjach inspirowanych zimową wyprawą do lasu pełnego zwierząt, czytano w mediach ponad dwukrotnie częściej niż w roku 2018 r.

- Komunikaty na temat świątecznej dekoracji Łodzi zyskały w tym roku ekwiwalent reklamowy rzędu 2 milionów 470 tys. złotych, co jest ogromnym osiągnięciem, biorąc pod uwagę wyniki innych wojewódzkich miast Polski. W porównaniu z Warszawą czy Krakowem przekazy o łódzkiej iluminacji uzyskały nieporównywalnie większy zasięg, docierając poprzez 1257 publikacji do 5,15 mln osób, czyli do dużo ponad dwa razy większej liczby niż w roku ubiegłym (225 proc.) - wyliczył UM Łodzi.

Zobacz Te miasta stworzyły najpiękniejsze iluminacje świąteczne.

Skąd łódzcy urzędnicy mają taką wiedzę? Z raportu monitoringu medialnego, przygotowanego przez specjalistyczną firmę na podstawie zasięgów informacji przekazywanych zarówno w tradycyjny, jaki i cyfrowy sposób. Tego rodzaju badanie obejmuje zarówno media regionalne, ogólnoinformacyjne, jak i społecznościowe, w których poruszano temat łódzkiej iluminacji.

Czytaj Świąteczne zmiany w Warszawie. Samochody i autobusy pojadą inaczej.

- Jest to świetny wynik dla wizerunku miasta. Osiągnięcie takich zasięgów, jak łatwo przewidzieć, przekłada się na liczbę odwiedzających ulicę Piotrkowską w okresie świątecznym. W wyniku dużego zainteresowania przedłużono okres trwania jarmarku znajdującego się w pasażu Schillera. Co więcej, organizatorzy zauważyli wzrost liczby zagranicznych turystów. Łódź przyciąga zatem nie tylko w letnim sezonie, pełnym wydarzeń kulturalnych i festiwali, ale też jest atrakcyjną destynacją na zimowe zwiedzanie - zwrócił uwagę łódzki magistrat. 

Po raz ostatni iluminację będzie można obejrzeć w najbliższy weekend 1-2 lutego. Ale dekoracje powrócą na przełomie listopada i grudnia, ponieważ ich wynajęcie jest inwestycją trzyletnią. A w kończącym się sezonie pojawiła się po raz pierwszy. Składa się m.in. z 343 tysięcy energooszczędnych punktów LED.

- Co mimo zwiększenia liczby dekoracji, nie zwiększyło zużycia prądu, mieszczącego się w 30 kWh - podał urząd miasta.

Pod względem wysokości kosztów, jakie polskie miasta zaplanowały na dekoracje świąteczne w sezonie 2019/2020, Łódź zajęła czwarte miejsce za: Warszawą, Krakowem i Wrocławiem. W grudniu opublikowaliśmy na ten temat raport, obejmujący 50 największych miast

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.