PARTNER PORTALU
  • BGK

Świętokrzyskie stawia na promocyjne produkcje rozrywkowe

  • PAP    5 maja 2011 - 09:53
Świętokrzyskie stawia na promocyjne produkcje rozrywkowe

Drugi „Sabat czarownic” w kieleckim amfiteatrze Kadzielnia i „Kabaretowe wakacje z duchami” na zamku w Szydłowie zobaczą tego lata widzowie telewizyjnej „Dwójki”.




Oba widowiska będą promocją województwa świętokrzyskiego – zapowiada Regionalna Organizacja Turystyczna.

„Sabat czarownic” będzie transmitowany 25 czerwca. „Będzie kontynuacją zeszłorocznego widowiska telewizyjnego pod takim samym tytułem. Dwie 50-minutowe części tegorocznego show w kieleckim amfiteatrze mają być pokazane w paśmie najlepszej oglądalności” – poinformował prezes świętokrzyskiej organizacji turystycznej Jacek Kowalczyk.

Jak wyjawił, program poprowadzą Andrzej Grabowski i Anna Popek, a wystąpią m.in.: Beata Kozidrak i zespół Bajm, Halinka Mlynkowa z zespołem muzycznym z programu „Bitwa na głosy” i prawdopodobnie Doda, czyli Dorota Robaczewska. Trwają rozmowy w sprawie udziału innych popularnych wykonawców.

„Kabaretowe wakacje z duchami” mają być nagrane na zamku w Szydłowie – zwanym w przeszłości polskim Carcassonne – w lipcu, a wyemitowane w TVP2 20 sierpnia.

„Ta produkcja ma przybliżyć widzom region świętokrzyski, a także zaakcentować polskie przewodnictwo w UE; duchy polskie zaproszą na scenę europejskie duchy” – powiedział Kowalczyk.

W programie imprezy w Szydłowie są również występy najlepszych – według Kowalczyka – artystów i grup kabaretowych; m.in. Marcina Dańca i Kabaretu pod Wyrwigroszem.

„Sabat czarownic” nawiązuje do prasłowiańskich legend o Łysej Górze (dziś Święty Krzyż), która w czasach pogańskich, w wigilię najdłuższego dnia roku – w nocy z 23 na 24 czerwca – miała być miejscem spotkań wiedźm latających na miotłach, z najważniejszą czarownicą – Babą Jagą.

Z kolei „wakacje z duchami” odwołują się do budzących dreszcz emocji podań o starych zamkach, w których przybyszów straszyły duchy przodków. Ubiegłoroczny „Sabat czarownic” z plejadą gwiazd obejrzało 2,3 mln widzów – tylu, ilu skupił przed telewizorami Festiwal Piosenki w Opolu.

Świętokrzyska organizacja turystyczna dofinansuje oba tegoroczne widowiska telewizyjne w ramach programu „Markowe produkty turystyczne woj. świętokrzyskiego” oraz ze środków Świętokrzyskiego Funduszu Filmowo-Promocyjnego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.