PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Tak Podlaskie będzie promować się na EXPO 2015 w Mediolanie

  • PAP    6 maja 2015 - 16:17
Tak Podlaskie będzie promować się na EXPO 2015 w Mediolanie
Wystawa w Mediolanie rozpoczęła się 1 maja i potrwa do 31 października pod hasłem "Wyżywienie planety, energia dla życia" (fot. facebook)

Województwo podlaskie na wystawie światowej EXPO 2015 w Mediolanie kładzie nacisk na aktywny wypoczynek przy wykorzystaniu bogactwa przyrody, ekologiczny przemysł i wielokulturowość.




Region weźmie udział w dwóch prezentacjach na EXPO: w Tygodniu Polski Wschodniej (11-17 maja) oraz Tygodniu Turystyki Polskiej (18-24 maja).

Samorząd województwa udział w wystawie światowej w Mediolanie będzie kosztował 80 tys. zł. Większość kosztów pokrywa bowiem Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polska Organizacja Turystyczna.

W środę (6 maja) dziennikarzom zaprezentowano założenia prezentacji województwa podlaskiego na EXPO 2015 oraz przygotowane materiały promocyjne.

W ramach Tygodnia Polski Wschodniej Podlaskie chce przyciągać zwiedzających m.in. występami - znanej nie tylko w kraju - grupy tanecznej Fair Play Crew, kolekcją dywanów inspirowaną wzorami ludowymi z fabryki Agnella SA, interaktywną grą rowerową, w czasie której można wirtualnie przejechać region, pokazami tradycyjnego rzemiosła (garncarstwo), modą a także regionalną żywnością, zwłaszcza produkcją branży mleczarskiej pod hasłem "Podlaskie - rzeka mleka".

W czasie Tygodnia Turystyki Polskiej region chce pokazać m.in. Podlaski Szlak Bociani.

Przygotowane zostały też filmy promujące m.in. aktywną turystykę opartą o cenne przyrodnicze tereny, zielarstwo świadczące o ekologicznym bogactwie czy mleczarstwo, z którego Podlaskie znane jest nie tylko w kraju.

W ramach promocji "Podlaskie - rzeka mleka" powstało też wydawnictwo zawierające płytę z filmem prezentującym region jako miejscem ekologicznej produkcji. Jest tam też mapa i kontakty internetowe do najważniejszych w Podlaskiem zakładów branży mleczarskiej.

60 mln zł na promocję

Wystawy światowe EXPO, to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenia promocyjne świata. Wystawa w Mediolanie rozpoczęła się 1 maja i potrwa do 31 października pod hasłem "Wyżywienie planety, energia dla życia". Bierze w niej udział 145 krajów i organizacji.

W ocenie marszałka województwa Mieczysława Baszko, udział w EXPO 2015 ma dla regionu znaczenie prestiżowe. "Jest co promować w naszym województwie. Po raz pierwszy pokazujemy, że jest ono kojarzone z ekologią" - powiedział, wskazując przede wszystkim na mleko i produkty branży mleczarskiej.

Dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku Magdalena Łyżnicka-Sanczenko dodała, że będzie to druga większa prezentacja regionu na wystawach EXPO. Pierwsza, to Hanover w 2000 roku i od tamtej pory podobnej nie było. W 2010 roku w EXPO Szanghaju uczestniczyła jedynie misja podlaskich przedsiębiorców.

Budżet udziału Polski w Expo 2015 w Mediolanie to nieco ponad 60 mln zł, z czego ok. 7 mln zł pochodzi ze środków państwa, a reszta z funduszy europejskich.

Polski pawilon, pod względem wielkości, jest czwarty wśród wszystkich wizytówek narodowych. Jego projekt odwołuje się bezpośrednio do polskiego sadu i ogrodnictwa. Jest to oryginalna ażurowa forma, przypominająca poustawiane jedna na drugiej skrzynki na jabłka. Jak wyjaśniali organizatorzy, dlatego że jest to głównie prezentacja polskiego rolnictwa, oparta na symbolice drzewa jabłoni.

Część prezentacji, np. w czasie Tygodnia Turystyki Polskiej, ma odbywać się także poza pawilonem, w tych miejscach Mediolanu, które są licznie odwiedzane przez turystów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.