PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Targi w Polsce: Prawie półtora miliona uczestników

  • JP    7 września 2015 - 15:20

Polska Izba Przemysłu Targowego zaprezentowała dwudziesty drugi raport statystyk targowych – Targi w Polsce 2014. Według niego w targach w 2014 r. wzięło udział 1 378 209 zwiedzających.




Raport prezentuje dane w dwóch układach: według miast i branż. Z danych PIPT wynika, że największą liczbę wystawców przyciągnęły imprezy targowe organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi w Krakowie i Międzynarodowe Targi Gdańskie. Podobnie, najwięcej powierzchni targowej sprzedali ci sami organizatorzy targów z Poznania, Gdańska i Krakowa. Na to  niewątpliwie ma wpływ stale rozwijająca się infrastruktura targowa. Potwierdza to Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie, wiceprezes PIPT:

– Przede wszystkim zakończyliśmy budowę naszego nowego obiektu – EXPO Kraków. Przełożyło się to na większą frekwencję uczestników targów oraz na zwiększone zainteresowanie organizatorów wszelkiego rodzaju eventów.

Liderem wśród 22 branż wymienionych w raporcie są targi związane z branżą odpoczynku, hobby i czasem wolnym. Targi te skierowane są do szerokiego grona odbiorców, odwiedza się je po to, by otrzymać dawkę emocji. Przykładem tego typu imprez są m.in. Poznań Game Arena, przyciągająca miłośników gier komputerowych, targi Boat Show w Łodzi – święto żeglarzy, czy Cavaliada – święto jeździectwa, które odbyło się w Poznaniu, Warszawie i Lublinie. Równie wysoką pozycję notują imprezy targowe z branży budowlanej i inżynierii przemysłowej.

Wzrost popularności

Z uwagi na organizację kilku wiodących marek targów w Polsce w cyklu co 2 lata, dane statystyczne przedstawione w najnowszym raporcie PIPT porównuje do danych z roku 2012. Według danych Polskiej Izby Przemysłu Targowego oraz CENTREX całkowita wielkość powierzchni wynajętej na targach w Polsce wyniosła 817 481 mkw., co oznacza aż dziesięcioprocentowy wzrost (742 369 mkw. w 2012 r.). W targach zorganizowanych w ubiegłym roku udział wzięło 28 799 wystawców. Ich liczba wzrosła o 3,5% w porównaniu z rokiem 2012, kiedy to w targach w Polsce uczestniczyło 27 810 wystawców.

Nie zawiedli wystawcy polscy. Przybyło ich na nasze targi o 660 więcej niż dwa lata wcześniej (+2,8 %).

– Utrzymujący się od kilku lat wzrost powierzchni wynajętej na targach w Polsce, w których uczestniczą przede wszystkim polskie firmy, dowodzi dobrej kondycji firm z wielu sektorów gospodarki, co jest niewątpliwie efektem wyraźnego ożywienia gospodarczego z jakim mamy do czynienia w Polsce od kilku lat. – ocenia Przemysław Trawa, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, prezes Rady PIPT.  Wzrost miał miejsce także w kategorii wystawców zagranicznych na targach w Polsce. Wyniósł on 7% w porównaniu z poprzednimi edycjami targów, co tylko potwierdza atrakcyjność polskiego rynku targowego dla zagranicznych klientów.

Z ofertą wystawców na targach w Polsce w 2014 roku zapoznało się 1 378 209 zwiedzających. Oznacza to przyrost aż o 10,3 % do ubiegłego roku oraz aż o 18,5% z porównywanym rokiem 2012. Według badań PIPT liczba zwiedzających na około 200 targach w Polsce systematycznie rośnie od 2009 roku.

Nowe oblicze targów

Zdaniem ekspertów obecnie mamy do czynienia z trzema rodzajami targów: pierwszy to dobrze znane od lat, klasyczne targi kontraktacyjne, drugi to zyskujące na znaczeniu targi eventowe (samochodowe czy wędkarskie), trzeci typ, który być może trudno nazwać „targami” to ekspozycje towarzyszące, np. kongresom czy wydarzeniom sportowym. Zmiany te są konsekwencją strategii dywersyfikacji działań firm targowych, polegającej na poszerzaniu ich portfolio  o nowe produkty i nowe rynki.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.