PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Tour de Pologne dobrą okazją do promocji miast

  • Gmina    30 lipca 2014 - 12:18

Pierwszy tydzień sierpnia w Polsce zostanie zdominowany przez kolarzy. Po raz 71. wystartuje Tour de Pologne, jeden z najważniejszych wyścigów kolarskich na świecie. O sukces zawalczą jednak nie tylko zawodnicy z najlepszych ekip profesjonalnych, ale i samorządy.




Tour de Pologne to uznana marka, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Miasta same zabiegają o możliwość znalezienia się na trasie przejazdu peletonu. Katowice, województwo małopolskie to tylko te ostatnio podpisane umowy. Wyścig zawita też ponownie do Warszawy. Czy można wykorzystać jazdę na rowerze do promocji miasta?

Czesław Lang, dyrektor generalny wyścigu Tour de Pologne: Na pewno. W Polsce ostatnio jest ogromne zainteresowanie kolarstwem, dyscyplina ta odzyskuje swoją dawną potęgę. Aktualnie 4,5 miliona Polaków deklaruje, że jeździ na rowerze, ponadto mamy ciągle rosnącą rzeszę kibiców, którzy śledzą występy polskich kolarzy w telewizji itp.

Mamy też młodych, bardzo utalentowanych zawodników, jak Michał Kwiatkowski czy Rafał Majka - którzy mimo bardzo młodego wieku odgrywają główne role w najważniejszych wyścigach kolarskich świata. Mieliśmy „małyszomanię", mamy Justynę Kowalczyk, Roberta Kubicę, teraz jest także moda na kolarstwo.

Ludzie wsiadają na rowery, nie tylko treningowo, ale i rekreacyjnie. Rosnące zainteresowanie kolarstwem, także tym profesjonalnym, przekłada się również na bardzo pozytywną atmosferę, która ostatnio powstała wokół tej dyscypliny, oraz rosnącą wartość marketingową, którą wykorzystują miasta znajdujące się na trasie wyścigu.

Czytaj też: Rower miejski alternatywą dla autobusów 

Dlaczego warto być na trasie Tour de Pologne?

- Gdyż Tour de Pologne ma ogromną moc oddziaływania, co wynika z dwóch podstawowych faktów.

Po pierwsze, wyścigi kolarskie to nie są imprezy komercyjne, na trasie dopingować kolarzy może dosłownie każdy, nie wymaga to od kibiców nakładu żadnych środków finansowych.

Po drugie, transmisja z wyścigu jest realizowana z dostępem do najnowszych środków techniki. Mamy do swojej dyspozycji helikoptery, kamery na motorach oraz pełną obsługę naziemną, jednocześnie działamy w mediach elektronicznych i internecie. Daje to możliwość pokazywania najpiękniejszych i najciekawszych miejsc, ustalanych wcześniej z przedstawicielami władz samorządowych.

Możemy się nimi pochwalić w ponad dwudziestu państwach w całej Europie - i nie tylko. W końcu relacja z wyścigu przygotowywana jest nie tylko przez pierwszy kanał Telewizji Polskiej, ale i Telewizję Polonia, nadającą na cały świat, jak i Eurosport, gdzie mamy zapewnione 14 godzin relacji „na żywo".

Tour de Pologne to światowa elita kolarska. Czy włodarze wiedzą, jak wykorzystać jego siłę oddziaływania do promocji miast i regionów? Na co kładzie się największy nacisk?

- Ten wyścig to niepowtarzalna okazja, by móc zaprezentować całemu światu piękno naszego kraju przy okazji wydarzenia sportowego. Mamy w końcu akredytowanych ponad tysiąc dziennikarzy z różnych zakątków globu. A środki? Przykładowo, jeśli peleton przejeżdża przez Katowice, a my wiemy wcześniej, że gdzieś realizowana jest konkretna inwestycja, którą miasto chciałoby się pochwalić, przekazywany jest odpowiedni komunikat do korespondentów zagranicznych i krajowych.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Aktywna Mobilność, 2014-07-30 18:49:40

    Autor notatki pisze, że coraz więcej osób jeździ na rowerach sportowo i rekreacyjnie. Ciekawe, dlaczego nie zauważył, że od wielu lat zauważa się dynamiczny wzrost liczby osób jeżdżących rowerem po prostu w celach użytkowych - odczuwając często również walory rekreacyjne jazdy rowerem, ale te bywają... często tylko dodatkowym bonusem jazdy w celu dotarcia do pracy, do szkoły, po zakupy czy w innych przyziemnych celach  rozwiń
  • kibic, 2014-07-30 14:36:14

    Pięknie to się czyta : znani kolarze , promocja mist i promocja uprawiania kolarstwa sportowego i rekreacyjnego ! A jaka przwda : tak ogromnie drogie koszty udziału miast w trasie wyścigu , wszelkie reklamy , że po wyścigu miasta nie pozostaje wiele funduszy na rozwijanie sportu kolarskiego wsród ...młodzieży . Mam nadzieję że Ministerstwo Sportu porozmawia z mniejszymi i nie tylko klubami i ..............  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.