PARTNER PORTALU
  • BGK

Uchwała krajobrazowa dla Cieszyna. Ratusz czeka na uwagi do projektu

  • Michał Wroński    2 września 2019 - 17:00
Uchwała krajobrazowa dla Cieszyna. Ratusz czeka na uwagi do projektu
Projekt uchwały krajobrazowej wyłożono w cieszyńskim ratuszu (fot. PTWP / M. Wroński)

Do 30 września można składać uwagi do projektu uchwały krajobrazowej dla miasta Cieszyna. Projekt tego dokumentu został wyłożony do publicznego wglądu pod koniec sierpnia.




Jak informuje cieszyński ratusz prace nad uchwałą krajobrazową dla miasta trwają od stycznia 2018 roku. Pierwsza wersja proponowanych przepisów została zaprezentowana w kwietniu 2019 r. celem przeprowadzenia konsultacji społecznych. Po rozpatrzeniu złożonych uwag do projektu naniesiono zmiany. W obecnym kształcie projekt przewiduje m.in. zakaz umieszczania reklam w odległości mniejszej niż 30 metrów od skrzyżowania, a także na budynkach i określa dopuszczalną wielkość szyldów i reklam na maks. 18 mkw.

Czytaj: Uchwały krajobrazowe niezgodne z konstytucją? Gminy mogą mieć poważny problem

Na dostosowanie się do zapisów uchwały samorząd chce dać 4 lata. Jedynie w przypadku szyldów i reklam na ogrodzeniach oraz dla reklam sytuowanych na terenie historycznego układu urbanistycznego Cieszyna lub na nieruchomościach, na których znajdują się zabytki ujęte w Gminnej Ewidencji Zabytków lub w rejestrze zabytków nieruchomych termin ów wynosi 1 rok. Oprócz tego przewidziano dłuższe terminy dostosowania dla szyldów posiadających pozwolenie na budowę.

Jak podkreśla urząd projekt uchwały został uzgodniony przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz pozytywnie zaopiniowany przez kilka innych organów. Do publicznego wglądu (w ratuszu, w BIP-ie i na stronie urzędu miasta) wystawiony będzie do 16 września (przewidziano też spotkania konsultacyjne), dwa tygodnie później minie zaś termin na składanie uwag do projektu.

Czytaj: Wojciech Wagner o ustawie krajobrazowej: Nie wylewajmy dziecka z kąpielą

- Zastosowanie szyldów i reklam w oszczędnej i czytelnej formie, ich uporządkowanie w przestrzeni z dopasowaniem do kontekstu miejsca zdecydowanie wpłynie jakość otoczenia, w którym żyjemy a i w sposób zdecydowanie pozytywny wpłynie na siłę przekazu reklamy - mówi Gabriela Staszkiewicz, burmistrz miasta.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.