PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Uchwała krajobrazowa dla Szczecina? Przedsiębiorcy mówią "tak", ale stawiają warunki

  • Michał Wroński    25 lutego 2020 - 17:28
Uchwała krajobrazowa dla Szczecina? Przedsiębiorcy mówią "tak", ale stawiają warunki
Czy Szczecin doczeka się regulacji dotyczących obecności reklam w przestrzeni publicznej? (fot. pixabay.com)

Przestrzeń miasta wymaga uporządkowania, podobnie jak i zasady określające obecność w niej reklam. Decyzje w tych sprawach powinny jednak poprzedzić konsultacje społeczne z szerokim udziałem przedsiębiorców – tak można podsumować stanowisko, jakie w sprawie uchwały krajobrazowej dla Szczecina przyjęła Północna Izba Gospodarcza.




  • Przygotowanie projektu uchwały krajobrazowej powinno odbywać się we współpracy z przedsiębiorcami ze Szczecina – stwierdza Piotr Wolny, dyrektor Biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
  • Przedsiębiorcy często traktują swoje szyldy czy reklamy jako sposób zwrócenia na siebie uwagi i przyciągnięcia klientów. Dobra polityka informacyjna w tym zakresie zapewne przyniesie więcej pozytywnych rezultatów niż np. mandaty czy wezwania do zdjęcia szyldów czy reklam – mówi Piotr Wolny.
  • Pięcioletnia dyskusja nad uchwałą to zbyt wiele, moglibyśmy rzeczowy projekt przedłożyć w dwa lata, łącznie z konsultacjami społecznymi – ocenia Mirosław Sobczyk, wiceprezes Izby.

Po tym, jak na budynku szczecińskiego „Posejdona” pojawiła się reklama jednej ze znanych sieci handlowych w stolicy Pomorza Zachodniego znów odżyła dyskusja o potrzebie przyjęcia uchwały krajobrazowej, która regulować będzie zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. Głos w sprawie zajęli już niektórzy radni oraz Szczeciński Ruch Miejski.

Czytaj: Uchwały krajobrazowe niezgodne z konstytucją? Gminy mogą mieć poważny problem

Teraz swoje stanowisko przedstawiła także Północna Izba Gospodarcza, czyli największe w województwie zachodniopomorskim zrzeszenie pracodawców.

– Przygotowanie projektu uchwały krajobrazowej powinno odbywać się we współpracy z przedsiębiorcami ze Szczecina. Wszyscy jesteśmy zwolennikami uporządkowania przestrzeni miasta i regulacji, które doprowadzą do zniknięcia nielegalnych i szpecących miasto reklam. Przygotowanie uchwały musi być jednak poprzedzone konsultacjami społecznymi, w których znaczący będzie również głos przedsiębiorców – mówi Piotr Wolny, dyrektor Biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

Podkreśla on, że zdaniem przedsiębiorców uchwała krajobrazowa powinna być odpowiednio skonsultowana, tak by nie czuli oni, że ewentualne nowe zobowiązania ich dotykają:

- Przedsiębiorcy często traktują swoje szyldy czy reklamy jako sposób zwrócenia na siebie uwagi i przyciągnięcia klientów. Dobra polityka informacyjna w tym zakresie zapewne przyniesie więcej pozytywnych rezultatów niż np. mandaty czy wezwania do zdjęcia szyldów czy reklam – mówi Piotr Wolny. Zapewnia, że Izba chętnie zabierze głos podczas konsultacji w tej sprawie.

- Jesteśmy w stanie zaprosić dyskutantów do siebie, jesteśmy bowiem przekonani, że Izba to miejsce, w którym takie tematy powinny być podejmowane. Zrzeszamy architektów, marketingowców, artystów, pracowników szeroko rozumianej branży kreatywnej – dodaje dyrektor Wolny.

W podobnym duchu wypowiada się Mirosław Sobczyk, wiceprezes Izby, a zarazem prezes Grupy Reklamowej ZAPOL. Jak stwierdza, temat wart jest podjęcia, przy czym uchwała krajobrazowa musi bronić również interesów przedsiębiorców.

Czytaj: Uchwały krajobrazowe. Praca samorządów może pójść na marne

– Reklama to jest biznes. Wielu przedsiębiorców czerpie korzyści z tego tytułu, że zajmuje się reklamami w przestrzeni publicznej. To dźwignia handlu, usług i biznesu, ale bezsprzecznie potrzebne jest uporządkowanie całego systemu reklam w mieście – mówi Sobczyk.

- „Bezpańskie” reklamy to niezdrowa konkurencja dla firm, które w legalny sposób ulokowały w przestrzeni publicznej swoje nośniki. Uchwała krajobrazowa regulowałaby takie sytuacje i powodowałaby, że w mieście przestrzeń byłaby bardziej zadbana, estetyczna i uporządkowana. Jestem przekonany, że pięcioletnia dyskusja nad uchwałą to zbyt wiele, moglibyśmy rzeczowy projekt przedłożyć w dwa lata, łącznie z konsultacjami społecznymi – dodaje wiceprezes PIG-u.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.