PARTNERZY PORTALU

W placówkach poczty uruchomiono miejskie biura obsługi mieszkańców

  • PAP    9 lutego 2015 - 16:58
W placówkach poczty uruchomiono miejskie biura obsługi mieszkańców
Fot. PTWP

Trzy miejskie biura obsługi mieszkańców otwarte zostały w poniedziałek (9 lutego) w placówkach Poczty Polskiej w Lublinie. Mają ułatwić załatwianie spraw, bez konieczności wizyty w siedzibie urzędu miasta.




Nowe biura obsługi mieszkańców powstały w lokalach poczty w odległych od centrum dzielnicach Lublina, przy ulicach Pocztowej, Żywnego i Władysława Jagiełły. Miasto wynajęło część powierzchni placówek pocztowych i zatrudniło sześciu pracowników, którzy będą tam załatwiać sprawy mieszkańców.

"Zależy nam na współpracy z pocztą, to znakomite połączenie dwu instytucji obsługujących mieszkańców. Można będzie tu załatwiać wszystkie sprawy na styku urząd-obywatel, w zakresie praw jazdy, dowodów osobistych, składania wniosków o zasiłki, czy otrzymywania informacji o działalności urzędu miejskiego" - powiedział prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

Jak dodał, w przyszłości takie biura mogą być otwierane także w innych placówkach poczty na terenie miasta. "Naszym celem jest, aby biura obsługi mieszkańców powstały w każdej dzielnicy. Będą w placówkach poczty, jeśli porozumiemy się, co do lokalizacji. To będzie konsultowane z mieszkańcami" zapowiedział Żuk.

Dotychczas w blisko 350-tysięcznym Lublinie były trzy miejskie biura obsługi mieszkańców położone w dzielnicach, poza siedzibami urzędu. W ubiegłym roku skorzystało z nich 70 tys. osób.

Dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej Łukasz Gołębiowski powiedział, że Lublin jest pierwszym miastem, z którym poczta rozpoczyna taką współpracę, ale prowadzi już rozmowy z kolejnymi. Nie ujawnił, które to miasta. "Są to wstępne rozmowy, nie chcemy ujawniać szczegółów, ale jesteśmy zainteresowani współpracą z każdym miastem w tym zakresie" - powiedział.

Dodał, że w przyszłości Poczta Polska chce, by to jej pracownicy przejęli od urzędników załatwianie spraw mieszkańców.

Gołębiowski zaznaczył, że Poczta Polska zmierza do rozszerzania wachlarza usług w swoich placówkach, także o sprawy z zakresu administracji państwowej, takie jak na przykład przyjmowania wniosków paszportowych oraz obsługi klientów firm energetycznych i gazowniczych.

Rozmowy z takimi firmami już są prowadzone, ale nie wiadomo, kiedy mogą się sfinalizować. "My jesteśmy już gotowi do tego, aby tego typu punkty obsługi mieszkańców i klientów w naszych placówkach otwierać, czekamy na decyzje naszych partnerów biznesowych" - powiedział Gołębiowski.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!