PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Warmińsko-mazurskie to już region gospodarczy?

  • bad    26 sierpnia 2015 - 11:28
Warmińsko-mazurskie to już region gospodarczy?
Warmia i Mazury chcą przyciągać inwestorów. Fot. mat. prasowe

Czy dzięki unijnemu projektowi ,,Warmia Mazury Pro-Invest 2015" udało się zmienić wizerunek województwa na bardziej gospodarczy? Okazuje się, że tak – dzięki kampanii wizerunkowej i marketingowi bezpośredniemu po raz pierwszy warmińsko-mazurskie zaczęło być kojarzone nie tylko z naturą, ale także z biznesem.




W ostatnich miesiącach potencjał gospodarczy regionu prezentowany był przede wszystkim w ogólnopolskich mediach - w telewizji, radiu, Internecie, prasie. Łączny koszt kampanii w ramach projektu ,,Warmia Mazury Pro-Invest 2015" to blisko 6 mln zł.

– Pokazaliśmy, że Warmia i Mazury to nie tylko walory naturalne, ale i wykształcona kadra, wysoki poziom pomocy publicznej czy coraz lepsza infrastruktura. To magnesy, które przyciągają inwestorów – mówi marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin.

Działania medialne przeprowadzono w:

* telewizji - ponad 10 tys. emisji spotu w stacjach TVP 1 i 2, TVN, TVN 24 oraz stacjach tematycznych TVP, TVN oraz Polsatu.

* prasie - reklamy prasowe ukazały się m.in. w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Dzienniku Gazeta Prawna, Newsweeku, Polityce, National Geographic, Twoim Stylu, Vivie czy Angorze.

* internecie - od lutego do sierpnia 2015 roku kampania prowadzona była na portalach Gazeta.pl oraz wp.pl.

* radiu – dwie kampanie czerwiec i sierpień 2015 – Polskie Radio 3, Polskie Radio 4, Radio Zet, RMF FM, i sieć RMF Maxxx.

* na Yotubie, m.in. trzy filmy o charakterze reportażowym z Warmii i Mazur, umieszczone na dedykowanym kanale (wszystkie materiały video powstałe w ramach kampanii można zobaczyć na kanale YT ,,Warmia i Mazury Pro-invest”.

Gospodarczy Ambasador Warmii i Mazur

W ostatnich miesiącach odbyły się także wyjazdy studyjne dziennikarzy, konferencje kierowane do mediów oraz przedstawicieli środowisk biznesowych, wyjazd studyjny przedstawicieli ambasad, spotkania typu one-to-one z dziennikarzami czy warsztaty. Uczestnicy wydarzeń mogli zorientować się jak funkcjonują technoparki w Olsztynie, Elblągu i Ełku czy specjalne strefy ekonomiczne w Olsztynie i Elblągu. Zapoznali się również z działalnością Warmińsko-Mazurskiego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE).

Częścią projektu były również działania Gospodarczego Ambasadora Warmii i Mazur, który na rynku skandynawskim prezentował wyróżniające się branże regionu związane z przemysłem rolno-spożywczym, przemysłem drzewno-meblarskim, produkcją jachtów, energetyką odnawialną czy turystyką. Od czerwca 2015 roku odbyło się już blisko 20 spotkań gospodarczych organizowanych na terenie Finlandii i Szwecji. Ostatnie z nich zaplanowano na 31 sierpnia 2015 roku.

Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii medialnej oraz tuż po jej zakończeniu przeprowadzono ilościowe badania. Osiągnięte wyniki miały pozwolić porównać opinie badanych przed i po kampanii, a co za tym idzie pozwolić na wstępna ocenę jej efektów.

– Po zakończeniu działań pojawiły się skojarzenia jakich wcześniej, przed kampanią nie było – respondenci łączyli Warmię i Mazury m.in. z takimi kwestiami jak ,,tereny inwestycyjne”, ,,działalność parków technologicznych”, ,,prowadzone inwestycje”. Wzrosła też rozpoznawalność firm oraz instytucji naukowych, działających w regionie – mówi Artur Janiszewski, senior project manager z ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.

Wartość projektu „Warmia i Mazury Pro Invest 2015”, realizowanego przez Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, to ponad 6,8 mln zł, z czego ponad 5,8 mln zł pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.