PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Wrocław skutecznie walczy z reklamami w mieście. Ciekawe zdjęcia "przed" i "po"

  • bad    12 czerwca 2015 - 12:02

40 mandatów na sumę prawie 6 tys. zł oraz cztery sprawy skierowane do sądu. Tak władze Wrocławia walczą z reklamami i nielegalnym handlem.




Park Kulturowy „Stare Miasto”, to obszar centrum Wrocławia (Starego Miasto i Wyspy Odrzańskie, a także pl. Kościuszki), który jako historyczna i kulturowa kolebka Wrocławia podlega szczególnej ochronie.

500 zł mandatu od straży miejskiej

Przyjęta przez Radę Miejską Wrocławia uchwała zakłada ochronę krajobrazu kulturowego parku oraz uporządkowanie, zachowanie i właściwe kształtowanie krajobrazu kulturowego i historycznego charakteru najstarszej części miasta.

Czytaj też: Ustawa krajobrazowa zupełnie wyeliminuje reklamy w gminach?

Na obszarze parku zakazane jest m.in. umieszczanie na budynkach nośników reklamowych, chyba że zostały dopuszczone przez konserwatora zabytków. Zostały także określone zasady dotyczące witryn, otworów okiennych, balkonów czy miejsc prowadzenia handlu.

Naruszenie przepisów uchwały o Parku Kulturowym „Stare Miasto” jest wykroczeniem. Za naruszenie przepisów uchwały o parku kulturowym grozi mandat wystawiony przez straż miejską (nawet wielokrotnie i także w przypadku nieruchomości prywatnych). Strażnik miejski może sprawcę wykroczenia: pouczyć lub ukarać mandatem karnym w wysokości do 500 złotych (wielokrotnie). Może także skierować wniosek o ukaranie do sądu rejonowego.

Do kontrolowania uprawnieni są także przedstawiciele jednostek organizacyjnych Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, zarządcy nieruchomości (np. ZDiUM, Zarząd Zasobu Komunalnego, Zarząd Zieleni Miejskiej).

Nadmiar reklam w przestrzeni publicznej wywołuje chaos

Utworzenie parku kulturowego wynika z troski o wizerunek miasta. Uporządkowanie serca miasta przyczyni się do polepszania warunków prowadzenia działalności reklamowej. Na ograniczeniu wielkości i liczby reklam skorzystają wszyscy przedsiębiorcy, bowiem oddziaływanie pozostałych reklam będzie większe niż obecnie (nadmiar reklam w przestrzeni publicznej wywołuje chaos, w wyniku którego poszczególne reklamy przestają być zauważane).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.