PARTNER PORTALU
  • BGK

Wydatki polskich miast na promocję

  • pt    18 kwietnia 2016 - 11:45
Wydatki polskich miast na promocję
W minionym roku, na działania promocyjne, powyżej 10 mln zł wydały: Warszawa, Katowice, Toruń, Bydgoszcz, Łódź i Szczecin. (fot.wroclaw.pl)

• Wydatki promocyjne większości polskich miast w 2016 roku pozostają na stabilnym poziomie.
• Są nawet takie miasta jak: Bydgoszcz, Gdańsk, Częstochowa, Wrocław czy Kraków, które planują w 2016 r. na promocję wydać znacznie więcej niż w roku ubiegłym.




W minionym roku, na działania promocyjne, powyżej 10 mln zł wydały: Warszawa, Katowice, ToruńBydgoszcz, ŁódźSzczecin. Niestety na drugim biegunie znalazły się m.in.: Chełm, Jelenia Góra, a także Kołobrzeg, Poznań, czy Kielce, które na pewno boleśnie odczują znaczne ograniczenia budżetów promocyjnych – wynika z raportu „Wydatki polskich miast na promocję 2015” sporządzonego przez serwis "Marketingmiejsca".

Opole zaś, planuje w tym roku wydać na promocję niespełna milion złotych. To także kwota mniejsza niż rok wcześniej. Spośród miast wojewódzkich najmniej na promocję wydaje Gorzów Wielkopolski (tylko 310 tys. zł w 2015 roku).

Dlaczego niektórzy liderzy samorządowi, a także radni, decydują się na tak daleko idące ograniczenia wydatków promocyjnych swoich miast?

- Miasta mają wciąż ogromny problem z precyzyjnym - i co ważne realnym - określeniem celów promocyjnych, co później często prowadzi do niezrozumienia i wielu problemów związanych z oceną efektywności prowadzonych działań promocyjnych - zauważa Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor corocznej analizy wydatków promocyjnych polskich miast.

- Jeśli prezydent, przekonując radnych do zapisania w budżecie wyższej kwoty na promocję, enigmatycznie argumentuje, że miasto musi się promować (a to akurat nie podlega żadnej dyskusji), to w głowach większości radnych rysują się wielkie kampanie w ogólnopolskich mediach, a w konsekwencji tysiące nowych turystów i inwestorów napływających do miasta. Jeśli prowadzone działania promocyjne takich efektów nie przynoszą, radni czują się oszukani i twierdzą, że pieniądze zostały zmarnotrawione, więc tym samym ograniczają wysokość budżetów promocyjnych na kolejne lata – wyjaśnia ekspert.

Stępowski podkreśla, że tylko jasne określenie celów, a później umiejętność wykazania, że zostały one zrealizowane, może wytrącić wielu radnym, chcącym ograniczać budżety promocyjne, podstawowy argument. – Nie da się tego osiągnąć, jeśli radnym, ale i mieszkańcom, jasno nie komunikuje się, jakie cele sobie stawiamy, a później nie pokazujemy dowodów, że je osiągnęliśmy – uważa Robert Stępowski.

Z raportu wydatków promocyjnych polskich miast, w którym zostało przeanalizowanych 46 miejskich budżetów promocyjnych, wynika, że wiele miast znaczną część swoich wydatków przeznacza na promocję poprzez sport i wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, a także gadżety i wydawnictwa promocyjne.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.