Partnerzy portalu

Miasto Tychy

Miasto Tychy zostało nominowane w konkursie Zdrowy Samorząd za działania edukacyjno-informacyjne w zakresie promocji zdrowia psychicznego i zapobiegania zaburzeniom psychicznym oraz szkolenia w zakresie promocji zdrowia psychicznego prowadzone w latach 2018, 2019 i 2021.

 

Głosowanie wyłączone.

Depresja znajduje się na czwartym miejscu wśród najbardziej rozpowszechnionych chorób na świecie. W ciągu ostatnich lat obserwuje się wzrost liczby zaburzeń depresyjnych. Przyjmuje się, że co 3. osoba w ciągu swojego życia ma objawy depresyjne. Osoba taka nie jest w stanie normalnie funkcjonować rodzinnie czy zawodowo i istnieje ryzyko, że w tym czasie targnie się na swoje życie.

W Polsce problem ten dotyka kilkaset tysięcy osób, w tym młodzież. Mimo dużego skali problemu zaburzeń depresyjnych wiedza na ich temat jest nadal niewielka. Psychoedukacja prowadzona w szkołach trafia z jednej strony do uczniów, ale również - przez rozpowszechnianie materiałów - do ich rodziców oraz nauczycieli. Szkolenia kadry pedagogicznej i kampania informacyjno-edukacyjna ma wymierny efekt zdrowotny w profilaktyce zaburzeń zdrowia psychicznego.

Działania edukacyjno-informacyjne w zakresie promocji zdrowia psychicznego i zapobiegania zaburzeniom psychicznym oraz szkolenia obejmujące promocję zdrowia psychicznego są też odpowiedzią na sytuację epidemiologiczną w obszarze zdrowia publicznego. Pandemia COVID-19 spowodowała konieczność zmiany funkcjonowania szkół. Stan ten spowodował u wielu dzieci i młodzieży negatywne skutki psychologiczne i zdrowotne. Wielu z nich cierpi na obniżone samopoczucie, przygnębienie, lęki i problemy z koncentracją.

Na realizację działań edukacyjno-informacyjnych w ww. zakresie wykorzystano środki finansowe w kwocie: 2018 r. - 11 313,87 zł; 2019 r. - 11 381,52 zł; 2021 r. - 14 895 zł. Liczba osób objętych działaniami edukacyjno-informacyjnymi w poszczególnych: 2018 r. - 682; 2019 r. - 592*; 2021 r. - 807.

* Do liczby 592 osób w 2019 r należałoby doliczyć liczbę odbiorców kampanii informacyjno-edukacyjnej skierowanej do mieszkańców, m.in. w nakład lokalnej prasy, w której ukazały się artykuły, tj.12 000.

DO POBRANIA
TYCHY.pdf

Dziękujemy za oddanie głosu!

Potwierdź, że nie jesteś robotem klikając w przycisk poniżej.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!