PARTNERZY PORTALU

Artur Martyniuk nowym prezesem Polregio

  • Adrian Ołdak    22 maja 2020 - 14:18
Artur Martyniuk nowym prezesem Polregio
Artur Martyniuk - nowy prezes zarządu Polregio (fot. mat. pras.)

Rada Nadzorcza Polregio powierzyła stanowisko prezesa spółki Arturowi Martyniukowi, dotychczasowemu dyrektorowi w firmie doradczej Deloitte. Dyrektorem handlowym i członkiem zarządu został Adam Pawlik, dotychczasowy zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zakładu Polregio.




  • Artur Martyniuk jest wszechstronnie wykształcony. W latach 2013-2020 był dyrektorem doradztwa finansowego w Deloitte, zarządzając zespołem projektowym dla wielu sektorów gospodarki w kraju oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Przychodzi o spółki w chwili, gdy ta odmraża zawieszone w związku z pandemią koronawirusa połączenia.
  • Przed nowym prezesem wyzwanie w postaci sprostania konkurencji, która może wzrosnąć po wejściu w życie tzw. IV pakietu kolejowego.

Artur Martyniuk jest absolwentem studiów MBA IESE Business School w Barcelonie. Kształcił się także w Harvard Business School i London Business School. Ukończył również, z tytułem magistra inżyniera, Politechnikę Lubelską na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w firmie doradczej KPMG, gdzie przez wiele lat kierował projektami dla średnich i dużych polskich przedsiębiorstw oraz międzynarodowych koncernów. Pracował także w szwajcarskim oddziale banku Goldman Sachs oraz madryckiej centrali Banku Santander. W latach 2013-2020 był dyrektorem doradztwa finansowego w Deloitte, zarządzając zespołem projektowym dla wielu sektorów gospodarki w kraju oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Adam Pawlik to absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, z dyplomem EMBA Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. W Polregio od 2017 roku, członek Rady Nadzorczej Torpol SA, członek Zespołu Doradczego Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej. W latach 2006 - 2017 związany był z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, gdzie był odpowiedzialny m.in. za zakupy taboru kolejowego, prace związane z utworzeniem Poznańskiej Kolei Metropolitalnej czy opracowanie i wdrożenie Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Wielkopolskiego.

W czwartek 21 maja upłynęła kadencja Krzysztofa Zgorzelskiego na stanowisku prezesa, i Anny Lenarczyk na stanowisku dyrektora handlowego.

Dyrektorem operacyjnym i członkiem zarządu pozostał Jarosław Klasa. Ostatnie lata przed objęciem stanowiska w Polregio w sierpniu 2018 r. spędził w strukturach zarządczych PKP Informatyka, a od 2017 r. był członkiem zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo.

Polregio - dawniej Przewozy Regionalne - to największy przewoźnik kolejowy w Polsce, który czwarty rok z rzędu wypracowuje dodatni wynik finansowy. Zysk netto sięgnął w 2019 roku 29,38 mln złotych. Skumulowany wynik finansowy spółki za lata 2016-2019 wyniósł 211,23 mln zł. W ubiegłym roku liczba przewożonych przez Polregio pasażerów osiągnęła poziom 88,9 mln, tj. 7,7 mln więcej niż w roku 2018.

Ostatnio Polregio w porozumieniu z samorządami województw rozpoczęło stopniowy proces przywracania połączeń kolejowych zawieszonych w związku z epidemią koronawirusa. W największym stopniu sytuacja wróciła do normy w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim.

Czytaj więcej: Polregio odmraża połączenia i bierze na celownik Śląsk

W ub. tygodniu odchodzący prezes ogłosił reaktywację Śląskiego Zakładu Polregio. Wyznaczono już pełnomocnika, który będzie odpowiadał za utworzenie zakładu w woj. śląskim. Została nim Monika Boryczka, dotychczasowa dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Polregio.

Oprócz tego wyzwania przed Polregio stoi także sprostanie konkurencji, która może wzrosnąć po wejściu w życie tzw. IV pakietu kolejowego.

W ramach procesu restrukturyzacji zakończonego w 2018 roku spółka zainwestowało w pięć spalinowych zespołów trakcyjnych, siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych i łącznie 42 zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne. Obecnie przygotowuje się do kolejnych inwestycji, niemniej czynnikiem, który mocno determinuje plany inwestycyjne jest ciągle brak decyzji Komisji Europejskiej w zakresie pomocy publicznej, którą Przewozy Regionalne otrzymały w 2015 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.