PARTNERZY PORTALU

Urząd Miasta Łodzi przywraca usługi dla mieszkańców

  • PAP    11 maja 2020 - 16:48
Urząd Miasta Łodzi przywraca usługi dla mieszkańców
Urząd Miasta Łodzi (Fot. uml.lodz.pl)

Urząd Miasta Łodzi zapowiedział w poniedziałek przywracanie kolejnych usług dla mieszkańców. Urzędnicy zachęcają, by w celu załatwienia spraw dotyczących np. praw jazdy, rejestracji pojazdów, dowodów osobistych, wcześniej umawiać termin wizyty przez telefon lub internet.




"Zachęcamy mieszkańców, by na bieżąco sprawdzali na stronach internetowych Urzędu Miasta Łodzi informacje na temat pracy poszczególnych wydziałów i dostępnych sposobów umówienia wizyty. Najwięcej spraw mieszkańców realizują trzy wydziały: Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego. Pierwszy z nich ma uruchomioną stronę umożliwiającą umówienie wizyty. W Wydziale Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów, z powodu obostrzeń epidemiologicznych, czynne jest co drugie stanowisko, a interesanci przychodzą na wyznaczoną wcześniej godzinę. Oprócz tego interesanci mogą pozostawić swoje wnioski w urnie; są one na bieżąco wyjmowane i rozpatrywane przez urzędników" - poinformował w poniedziałek dyrektor Departamentu Obsługi i Administracji UMŁ Jarosław Chwiałkowski.

Według Chwiałkowskiego, we wszystkich lokalizacjach Wydziału Spraw Obywatelskich można umówić się na wizytę, a także odbierać dowody osobiste. W przypadku składania wniosków o ich wydanie, urzędnicy zachęcają do korzystania z platformy ePUAP.

"Obserwujemy zwiększoną liczbę wniosków składanych tą drogą, ale staramy się realizować je na bieżąco. Osoby, które nie mogą skorzystać z platformy ePUAP prosimy o telefoniczne umawianie wizyt - telefony i adresy e-mail dostępne są na stronach internetowych UMŁ" - dodał dyrektor Departamentu Obsługi i Administracji.

Bez przerw obsługiwał mieszkańców Urząd Stanu Cywilnego, zwłaszcza jeśli chodzi o rejestrację zgonów. We wszystkich pozostałych sprawach wizytę w USC należy umówić telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa zarówno urzędnikom, jak i interesantom liczba umawianych wizyt jest ograniczona. Mimo to Wydziały: Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów, Spraw Obywatelskich oraz USC obsługują ponad tysiąc mieszkańców dziennie. Interesantom wyznaczane są konkretne godziny wizyt.

W Łódzkim Centrum Kontaktów z Mieszkańcami również obowiązuje zasada wcześniejszego umawiania wizyt.

"Cały czas czynne jest nasze call center - 42 638 44 44 - gdzie można uzyskać niezbędne informacje i umówić wizytę. Dodatkowo wystawiona jest urna, do której mieszkańcy mogą wrzucić korespondencję. Zachęcamy jednak do korzystania z platformy ePUAP, gdzie dostępnych jest już ponad 80 usług. Łódzkie Centrum Kontaktów z Mieszkańcami, oprócz wydawania dowodów osobistych, kart dużej rodziny, potwierdza również profile zaufane" - podkreśliła dyrektorka Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami UMŁ Małgorzata Markowska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!