PARTNER PORTALU
  • BGK

Noc Kultury, Jarmark Jagielloński. Lublin zarabia na festiwalach

  • KDS    1 lutego 2018 - 13:21
Noc Kultury, Jarmark Jagielloński. Lublin zarabia na festiwalach
Publicznością czterech flagowych lubelskich festiwali są przede wszystkim osoby z pokolenia Y (w wieku 20–36 lat), a następnie z pokolenia X (w wieku 37–52 lata). (fot.nockultury.pl/IgnacTokarczyk)

W zeszłym roku tylko podczas czterech największych festiwali turyści odwiedzający Lublin u lokalnych przedsiębiorców zostawili 75 mln zł.




  •  Zespół badawczy złożony z socjologów, ekonomistów i filozofów zbadał wpływ imprez kulturowych na rozwój społeczny i gospodarczy.
  • Skupili się oni na czterech największych, cyklicznych, plenerowych festiwalach kulturalnych z Lublina.
  • Ich uczestnicy zostawili u lokalnych przedsiębiorców 75 mln zł. 

Badanie dotyczyło następujących imprez: Noc Kultury, Wschód Kultury – Inne Brzmienia, Carnaval Sztukmistrzów oraz Jarmark Jagielloński. Autorzy projektu nie tylko pytali uczestników o wydatki, ale także przestudiowali dokumenty strategiczne i promocyjne miasta, rozmawiali z lokalnymi przedsiębiorcami, a także przeprowadzili ankietę internetową wśród wolontariuszy, którzy pomagali przy organizacji festiwali.

Naukowcy mieli ustalić, jaki wpływ te wydarzenia mają na rozwój gospodarczy i społeczny Lublina oraz sprawdzić, czy organizacja tego typu przedsięwzięć jest dla miasta, jego mieszkańców i przedsiębiorców opłacalna.

Czytaj więcej: Łódź miastem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów

Wyniki raportu przedstawili w czwartek (1 lutego). Po analizie raportu pod tytułem „Wpływ lubelskich festiwali plenerowych na rozwój gospodarczy i społeczny miasta” wniosek nasuwa się jeden - opłaca się organizować festiwale. 

Okazuje się, że uczestnicy wszystkich festiwali niemieszkający w Lublinie podczas całego pobytu w mieście u lokalnych przedsiębiorców zostawili w sumie 75 mln zł. Kupowali przede wszystkim jedzenie - zarówno w restauracjach i pubach, jak i punktach handlowych.

- Wnioski te potwierdzają sami przedsiębiorcy ze Starego Miasta. 90 procent przebadanych osób przyznaje, że festiwale pozwalają zwiększyć obroty w ich firmach, i to nawet o 63 procent w porównaniu do zwykłych dni - zaznaczają autorzy projektu. 

Dodatkowym plusem dla miasta jest fakt, że niemal wszyscy goście festiwalowi spoza Lublina deklarowali, że zamierzają wrócić. - Wnioski te pokazują, jak ważne dla rozwoju turystyki w naszym mieście są wydarzenia kulturalne i artystyczne - podkreślają autorzy badania. 

Czytaj więcej: Władze miasta zapowiadają karanie za żerowanie na turystach

Badanie pozwoliło również lepiej przyjrzeć się przyjezdnym gościom. Wynika z nich, że publicznością czterech flagowych lubelskich festiwali są przede wszystkim osoby z pokolenia Y (w wieku 20–36 lat), a następnie z pokolenia X (w wieku 37–52 lata).

Uczestnicy festiwali najczęściej mają wykształcenie wyższe oraz oceniają swoją sytuację finansową jako dobrą i bardzo dobrą. Można zatem powiedzieć, że publiczności festiwalowe to przede wszystkim osoby w młodym i średnim wieku, dobrze sytuowane, po studiach wyższych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.