PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasto rusza z proekologiczną kampanią. Powód? Dziesiątki tysięcy zużywanych foliówek

  • AKC    23 sierpnia 2019 - 10:25
Miasto rusza z proekologiczną kampanią. Powód? Dziesiątki tysięcy zużywanych foliówek
Sopot rozpoczyna kampanię "Sopot naturalnie". Jej celem jest m.in. ograniczenie użycia foliowych torebek (fot. pixabay.com)

Jak wyliczyli urzędnicy, tylko jednego dnia na sopockim rynku zużywa się... 10 tysięcy foliowych torebek. Każda z nich, średnio używana przez 25 minut, rozkłada się nawet 400 lat. -  A wystarczy, aby każdy przyszedł po zakupy na rynek z własnymi materiałowymi woreczkami wielokrotnego użycia. Zacznijmy walkę ze zmianami klimatu od siebie! - apeluje sopocki magistrat.




  • "Sopot naturalnie" - pod takim hasłem miasto rozpoczyna szeroką kampanię edukacyjną adresowaną do mieszkańców, przedsiębiorców i branży turystycznej.
  • Projekt ma na celu zmianę nawyków dotyczących produkcji odpadów, a w szczególności plastikowych.
  • Magistrat zachęca też do lepszej segregacji śmieci, picia zdrowej sopockiej kranówki, ograniczenia marnowania żywności.

Jak zapewnia sopocki urząd, wiele z promowanych w kampanii propozycji będzie miało nie tylko dobry wpływ na środowisko, w którym żyjemy, ale także na finanse.

- Można zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas, np. rezygnując z zakupu wody w plastikowych butelkach, a pijąc naszą smaczną i zdrową sopocką kranówkę. Jeśli przemyślimy przed zakupami ilość kupowanego jedzenia - też spora suma zostanie nam w portfelu - przekonują pomysłodawcy akcjo.

Kampania "Sopot naturalnie" to kolejny krok po zakazie używania plastikowych naczyń na terenie urzędu i podczas imprez organizowanych przez miasto. Plastikowe butelki z wodą też zostały zastąpione przez szklane karafki i dystrybutory ze zdrową sopocką kranówką.

Czytaj też: Sopoccy urzędnicy piją wodę z kranu i proponują ją interesantom

Na terenie miasta można już zobaczyć plakaty kampanii "Sopot naturalnie". We wrześniu planowane są pikniki (główny 21 września na sopockim rynku) oraz wydanie poradników dla mieszkańców, przedsiębiorców i branży turystycznej. Powstanie także blog na Facebooku o tematyce ekologicznej, z praktycznymi radami jak dbać o środowisko i co można zmienić wokół siebie.

Miasto zaplanowało także wiele konkursów i akcji, w których za działania proekologiczne będzie można wygrać specjalnie przygotowane gadżety (m.in.: wielorazowe torby, woreczki na warzywa i owoce, bidony do wody).

Bony za plastik

Z kolei władze Lublina chcą zaproponować centrom handlowym wspólne stworzenie sieci automatów na puste butelki po napojach. W zamian za recykling butelek mieszkańcy otrzymywaliby zniżki lub talony na zakupy. Centra handlowe są otwarte na taką współpracę.

Czytaj też: Gospodarka odpadami. Rozszerzona odpowiedzialność dużym wyzwaniem dla producentów

W Lublinie już od dawna działają dwa automaty przyjmujące puste butelki z plastiku, kupione przez Urząd Miasta. Osoby wrzucające puste opakowania dostają w zamian kupony, a im więcej ich zbiorą, tym większe mają szanse na nagrody, które będą rozdawane jesienią. W wypadku współpracy z centrami handlowymi byłyby to talony na zakupy.

- Jestem otwarty na taką rozmowę - deklaruje szef jednej z największych galerii handlowych w "Dzienniku Wschodnim".

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.