PARTNER PORTALU

Budowa linii tramwajowych w Polsce. Nowe odcinki do roku 2023

Budowa linii tramwajowych w Polsce. Nowe odcinki do roku 2023
W ostatnich latach do grona miast z siecią tramwajową dołączył Olsztyn. (fot. www.facebook.com/PrezydentOlsztynaPiotrGrzymowicz)

Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz, Toruń, Szczecin, Wrocław, Sosnowiec, Olsztyn, Toruń – w tych miastach trwają teraz prace przy rozbudowie linii tramwajowych. Wartość tych przedsięwzięć często idzie w setki milionów złotych, ale lokalne władze nie mają wątpliwości, że warto te wydatki ponieść. Liczą, że za ich sprawą uda się choć trochę udrożnić zakorkowane miasta i ułatwić dojazd do centrum z coraz bardziej rozlewających się dzielnic.




  • Zaledwie kilkanaście ośrodków miejskich w Polsce posiada systemy tramwajowe. Jeszcze mniej je rozbudowuje.
  • Kwoty, jakie pochłaniają tego typu inwestycje, są gigantyczne i dla wielu miast stanowią zapewne swoistą "barierę wejścia". W ostatnich latach jedynie Olsztyn zdecydował się dołączyć do miast z siecią tramwajową.
  • Tłumacząc powody, które zadecydowały o rozbudowie infrastruktury tramwajowej, urzędnicy wskazują na usprawnienie dojazdu do centrów miast z peryferyjnych dzielnic i udrożnienie coraz bardziej zakorkowanych ulic.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (4)

  • RŻNĄ GŁUPA ?, 2021-06-28 08:29:20

    Do Pozytywna: Szanowna Pani, władza to nie są "głupole" . to są mądrzy i dużo zarabiający ludzie - właśnie dlatego w Polsce mamy przepisy które doprowadziły do "przymusowego posiadania własnego samochodu" przez każdą dorosłą osobę zdolną do trzymania kierownicy - a skoro już praw...ie każdy Polak kupił jakiegoś grata, to nim jeżdzi zarówno poza miastem ,jak też i w mieście. Uczyniono to przy pomocy haniebnej ustawy o ptz w zakresie pozamiejskiego drogowego publicznego transportu zbiorowego. PKS-y zostały wykończone przez "busiarską wolnoamerykankę " i gimbusy szkolne, więc aby żyć ludzie musieli kupić soje auta, najczęściej toksyczne szroty od niemca. Przecież "każdy głupi" widzi , że chodziłoby o to aby niemcy mieli duży rynek zbytu na swoje wyeksploatowane samochodu, a także duży rynek zbytu dla przemysłu samochodowego, oczywiście kosztem naszego narodu. Konieczny jest całkowicie nowy system pozamiejskiej regionalnej komunikacji autobusowej , wszyscy wiedzą jak to należałoby zrobić , niestety władza "rżnie głupa" proponując pieniądze z FRPA, choć wszyscy wiedza , że jest to zwykła "ściema" - po prosta władza nie chce naruszyć interesów neoliberalnych kapitalistów, nie za bardzo biorąc do serca cierpienia wykluczonego transportowo narodu , tkwiącego w korkach , chorującego i umierającego z powodu zatłoczenia, korków , hałasu i smogu samochodowego, czy braku należytego dostępu do służby zdrowia, badań, specjalistów, dostępu do krewnych, przyjaciół, kultury i sztuki, apteki,  rozwiń
  • rei, 2021-06-21 11:57:28

    Opcji na zmniejszenie korków 3: - bezkolizyjne metro (wiadomo drogie - stać na nie tylko stolice na dziś) - bezkolizyjne, wydzielone torowiska tramwajowe (drogie, stać na nie tylko większe i bogatsze miasta; jednak to inwestycja na dziesięciolecia i oparta o dofinansowanie unijne bo dotyczy zeroem...isyjnego transportu - w sensie końcowym i bez uwzględnienia hałasu) - bezkolizyjne, wydzielone buspasy z komfortowymi zeroemisyjnymi i cichymi autobusami elektrycznymi (tez drogie ale tańsze niż tramwaje rozwiązanie) Inne opcje to: mniej samochodów (jak?, przymusem, podwyżką opłat za parkowanie? podatkami za suvy? jak we Francji, to nie u nas), więcej rowerów? może ale w sezonie i jak nowe pokolenia się pojawią bo obecne musi podróżować siedząc...  rozwiń
  • Pozytywna, 2021-06-21 09:11:40

    Co za głupoty piszecie dla promowania pomysła jak u Kiepskich samorządów, to głową boli. Od kiedy to mniej samochodów w miastach, w których są tramwaje. A zaraz, zaraz ciekawe jakie będą ceny biletów w tych tramwajach, jak sprzeda Wam energię elektryczną UE?, bo i w tak energia bardzo drożeje. ...  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!