Partner portalu

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Urzędy mogą rejestrować lokalnych administratorów

Jeszcze tylko trzy tygodnie dzielą nas od uruchomienia Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Tymczasem już od najbliższego poniedziałku (14 czerwca) urzędy miast i gmin będą mogły składać wnioski o rejestrację lokalnych administratorów.

Od 1 lipca można będzie składać deklaracje o posiadanym przez siebie źródle ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Posiadacze instalacji o mocy do 1 MW będą mieli rok na dopełnienie tego obowiązku (jeśli po 1 lipca dopiero będą taką instalację uruchamiać, to na zgłoszenie jej do CEEB będą mieli 14 dni).

Przedstawiciele Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego szacują, że do Ewidencji powinno w sumie trafić ok. 5 mln deklaracji. W ten sposób powstanie pierwsza pełna baza wiedzy o tym, jakimi urządzeniami faktycznie ogrzewają swoje domy Polacy, co ma poprawić skuteczność działań na rzecz czystego powietrza w Polsce.

Zobacz naszą najnowszą "Rządową ławę". Adam Sierak rozmawia z Piotrem Uścińskim, wiceministrem rozwoju i technologii

 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE1

  • Ponury 2021-06-11 10:53:37
    Czy będzie Rejestr Pierdzących Krów?

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!