PARTNER PORTALU
  • BGK

Elektromobilność nie musi być droga. Tak to zrobili w Katowicach

  • Tomasz Klyta    16 października 2019 - 22:41
Elektromobilność nie musi być droga. Tak to zrobili w Katowicach
To na razie jedyny przedstawiciel "elektryków" we flocie katowickiego magistratu. Wkrótce takich samochodów będzie więcej (fot. UM Katowice)

Niewiele ponad 300 tys. zł zamiast planowanych 600 tys. zł - tyle zapłaci urząd miasta w Katowicach za nowe pojazdy o napędzie elektrycznym. Przetarg na dostawę pojazdów został ogłoszony przede wszystkim z powodów tzw. ustawy o elektromobilności, która nakłada na samorządy wymóg, aby 30 proc. floty pojazdów miało napęd elektryczny.




Już w marcu 2019 r. władze Katowic zdecydowały o przeznaczeniu środków na powiększenie floty samochodów miejskich o pojazdy z napędem elektrycznym Zdecydowano wówczas o zabezpieczeniu w budżecie kwoty 630 tys. zł na ten cel. We wrześniu magistrat ogłosił przetarg na dostawę dwóch samochodów osobowych.

Wpłynęły dwie oferty. Obie były niższe niż początkowo zakładano wydać na ten cel. Droższa oferta opiewała na kwotę niespełna 350 tys. zł, a tańsza na 324 tys. Magistrat zdecydował się wybrać tę drugą. Złożyła ją firma Dąbrowscy z Zabrza. Miasto już podpisało umowę na dostawę dwóch samochodów. Mają się pojawić w urzędzie miejskim pod koniec listopada 2019 r.

Z samochodów będą korzystali pracownicy samorządowi do poruszania się w obrębię tzw. aglomeracji śląskiej. Właśnie na to pozwala charakter oraz zasięg pojazdów - czytamy w serwisie dziennikzachodni.pl.

Przypomnijmy, że dwa nowe samochody elektryczne nie będą pierwszymi we flocie katowickiego magistratu. Już od 2012 r. urząd dysponuje elektrycznym mitsubishi, które zostało kupione za 120 tys. zł.

Nie tylko Katowice - głównie ze względu na wspomnianą ustawę o elektromobilności - inwestują w pojazdy, które nie emitują spalin. Dzieje się to także  m.in. poprzez inwestycje w elektryczną flotę pojazdów miejskich, udostępnianie rowerów wspomaganych elektrycznie czy elektrycznego carsharingu. Centrum UNEP/GRID-Warszawa wskazało Wrocław, Trójmiasto, Łódź i Warszawę jako najlepsze przykłady.

Dobrymi przykładami wyróżnionymi przez Centrum są wypożyczalnia samochodów elektrycznych we Wrocławiu, rowery miejskie z napędem elektrycznym w Trójmieście (napęd nie zastępuje pracy mięśni, ale ją wspomaga - przyp. red.), spora liczba punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Łodzi czy liczba pojazdów elektrycznych we flocie autobusów miejskich w Warszawie. Stolica ma być zresztą drugim miastem w Europie pod względem liczebności autobusów elektrycznych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Paweł, 2019-10-19 12:26:14

    Samochody to jedno a drugie to stacje ładowania. Miasta powinny angażować sie przede wszystkim w dostepnosc stacji ładowania. Jak pokazuja statystyki liczba kupujących elektryki rośnie, wiec ludzie potrzebuja infrastruktury pod reka w centralnych punktach miast jak robi greenway stawiajac stacje prz...ykladowo w galeriach handlowych  rozwiń
  • Tomasz. D, 2019-10-17 16:32:22

    324 tys. za dwa małe auta miejskie to niedrogo??? Przecież za takie pieniądze to można by kupić ze 6 benzynowych (więc też eko) aut tego typu! Elektromobilność jest HORRENDALNIE droga! Pozdrawiam

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.