PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Fundusz Niskoemisyjnego Transportu. Jest projekt ważnego rozporządzenia

  • Michał Wroński    14 lutego 2019 - 17:57
Fundusz Niskoemisyjnego Transportu. Jest projekt ważnego rozporządzenia
W przypadku zakupu autobusu elektrycznego wartość wsparcia na jeden pojazd wyniesie nie więcej niż 1,045 mln zł (fot. UM Warszawa)

Ministerstwo Energii opublikowało dziś (14 lutego) projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Na konsultacje projektu resort dał 10 dni.




  • Fundusz Niskoemisyjnego Transportu został powołany 28 lipca 2018 r.
  • Rozporządzenie ma na celu określenie zasad udzielania i rozliczania wsparcia dla instrumentów określonych w ustawie o biokomponentach i biopaliwach ciekłych.
  • Przygotowany przez resort energii dokument określa poziomy i kwoty wsparcia m.in. przy zakupie elektrobusów, autobusów napędzanych sprężonym lub skroplonym gazem ziemnym, a także wodorem.

- Właściwe określenie warunków wsparcia projektów pozwoli zagospodarować większość płaszczyzn wdrażania elektromobilności w Polsce – czytamy w opublikowanym projekcie rozporządzenia. Jak przekonują autorzy dokumentu coraz większa popularność pojazdów elektrycznych w gospodarstwach domowych i w transporcie publicznym doprowadzi do wykreowania mody na ekologiczny transport, co będzie stymulować popyt.

Projekt rozporządzenie określa m.in. szczegółowe warunki udzielania wsparcia inwestycji w zakresie wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych i innych paliw odnawialnych, budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży CNG, LNG (w tym pochodzącego z biometanu) i wodoru, a także infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną. Określa ponadto warunki wsparcia dla wytwórców biopaliw lub biokomponentów, paliw i biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, CNG lub LNG (w tym pochodzącego z biometanu) wykorzystywanych w transporcie, a także warunki wsparcia dla producentów środków transportu wykorzystujących do napędu energię elektryczną, CNG, LNG (w tym pochodzący z biometanu) lub wodór i przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie produkcji podzespołów do takich środków transportu.

Rozdział 6 projektu rozporządzenia określa natomiast szczegółowe warunki udzielania wsparcia publicznego transportu zbiorowego działającego w szczególności w „aglomeracjach miejskich, uzdrowiskach, na obszarach, na których ustanowione zostały formy ochrony przyrody”, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, CNG, LNG (w tym pochodzący z biometanu), wodór lub energię elektryczną.

Czytaj: Wydatki polskich miast na lokalny transport zbiorowy w roku 2019. W czołówce Warszawa, Metropolia i Kraków

Jak tłumaczy w uzasadnieniu do projektu ME wsparcie przeznaczone możne być na zakup pojazdów służących do transportu zbiorowego i budowę (rozbudowę) infrastruktury ładowania, tankowania lub zasilania środków drogowego publicznego transportu zbiorowego.

- Ma to na celu całościowe ujęcie wsparcia w zakresie niskoemisyjnego transportu zbiorowego. Wsparcie udzielane będzie w formie dotacji – tłumaczy ME.

Czytaj: Inowrocław stawia na autobusy elektryczno-hybrydowe. Będzie liderem elektromobilności



Multimedia



REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • niszcząca zwłoka !, 2019-02-14 19:40:38

    niech ten rząd wreszcie napisze dobry projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126 w zakresie pozamiejskiego drogowego ptz, a w miarę przywracania normalności, ludzie stopniowo zaczęliby pozbywać się toksycznych szrotów . Wydaje się, że to co dzieje się z tym projektem, ...już dawno przekroczyło wszelkie granice rozsądku.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.