Partner portalu

Koncentracja wyłącznie na elektromobilności to błąd

  • AT
  • 12 grudnia 2018 - 10:59
Ustawa o elektromobilności i działania NCBiR w bardzo dużym stopniu koncentrują się wyłącznie na pojazdach elektrycznych, z naciskiem na baterie, tylko częściowo uwzględniając inne technologie. Natomiast – naszym zdaniem – błędem jest pominięcie technologii hybrydowych. One są doskonałym łącznikiem na drodze do zeroemisyjności - ocenia Michał Wekiera, dyrektor wykonawczy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
  • Koncentracja wyłącznie na elektromobilności to błąd. Rządowe i legislacyjne wsparcie powinno uwzględniać również hybrydy – będące dobrym łącznikiem na drodze do zeroemisyjności – oraz technologie wodorowe – ocenia Michał Wekiera.
  • Ich rozwój mógłby pchnąć polską naukę i gospodarkę do przodu – zaznacza
  • Elektromobilność to również wyzwanie dla samorządów – z jednej strony przyczyni się do ograniczenia smogu i stworzy nowe możliwości planowania przestrzennego, z drugiej strony będzie się wiązać z wydatkami, których miasta mogą nie udźwignąć - dodaje.

Zobacz naszą najnowszą "Rządową ławę". Adam Sierak rozmawia z Piotrem Uścińskim, wiceministrem rozwoju i technologii

 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE2

  • dizzy 2018-12-15 12:25:49
    To prawda. Jak narazie nie ma sie co oszukiwac ceny elektrykow sa zawyzone jak na polskie kieszenie. Tylko jak widac trend sie rozwija, konkurencja rosnie, wiec i licze na to ze i ceny pojda w dol. Widac zreszta juz teraz ze w temat elektromobilnosci angazuje sie coraz wiecej firm. Greenway nie tylk...o stawia ładowarki, ale i podejmuje wspolprace z sieciami, z supermarketami i przedsiebiorcami zeby zwiekszyc swiadmosc wsrod Polakow. Zmiana jest potrzebna  rozwiń
  • Ekolog 2018-12-14 14:09:05
    Największym BŁĄDEM jest zaniechanie podjęcia jakiejkolwiek regulacji prawnej w okresie przejściowym pomiędzy tym co mamy a tym co chcemy uzyskać za 20-50 lat, które by ograniczyła niekontrolowany napływ stawych wysokoemisyjnych samochodów w UE.Zjawisko się nasila gdzyż w bogatych krajach projekt ...elektromobilności jest dotwany a cały złom poemisyjny trafi wyłącznie do Polski gdyż tylko ona nie ma regulacji które ograniczają i promują posiadanie lub nabycie samochodów tradycyjnycy ale o niskiej emisyjności spalin  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!