PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Łąki kwietne przynoszą samorządom wymierne korzyści wizerunkowe

  • Tomasz Klyta    4 lutego 2020 - 12:00
Łąki kwietne przynoszą samorządom wymierne korzyści wizerunkowe
Do 2021 r. w Białymstoku ma być ponad 6 ha łąk kwietnych(fot. fundacja "Kwietna")

W 2019 w Białymstoku powstało ponad 5,5 ha łąk kwietnych. Mają służyć oszczędnościom, ale przynoszą też miastu wymierne korzyści wizerunkowe. Jak obliczono, wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 1,3 mln zł.




Łąki kwietne w Białymstoku kosztowały budżet miasta około 600 tys. zł. Mają służyć oszczędnościom na koszeniu, filtrować powietrze, tłumić hałas czy przeciwdziałać zmianom klimatu. Jak obliczyła fundacja "Kwietna", przyniosło to miastu wymierne korzyści wizerunkowe.

Fundacja skorzystała z narzędzi służących do analizy mediów tradycyjnych oraz społecznościowych (Newspoint oraz SentiOne). Wynika z nich, że łącznie informacje o białostockich łąkach dotarły do ponad 12,5 mln odbiorców, budując wizerunek miasta nowoczesnego, proekologicznego, wyznaczającego trendy. Gdyby samorząd miał zapłacić za te treści, rachunek wyniósłby ponad 1,3 mln. zł.

Zbadano także sentyment dyskusji w internecie, czyli jak odbiorcy reagują na miejskie łąki kwietne. Pod uwagę były wzięte opinie z portali społecznościowych, for, blogów, serwisów wideo i stron z recenzjami. Reakcje pozytywne wyraziło 47 proc. odbiorców, w tonie neutralnym wypowiadało się 49 proc. uczestników dyskusji. Jedynie nieco ponad 3 proc. komentarzy było negatywnych.

- Akcja "Łąki kwietne” wyróżnia się na tle innych działań społecznych związanych z ekologią, mimo że nie stoi za nią żaden marketer i prowadzona jest lokalnie, mówi się o niej już niemal w całym kraju. A wyników działań w Białymstoku mógłby pozazdrościć niejeden reklamodawca. Ponad tysiąc publikacji, zasięg zbliżający się do 13 milionów i – przede wszystkim - ekwiwalent reklamowy 1,3 mln zł budzi szacunek i respekt. To ekwiwalent, o którym może pomarzyć część klubów piłkarskiej Ekstraklasy po pierwszym meczu nowego sezonu rozgrywek - mówi Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego magazynu Media Marketing Polska.

W Białymstoku akcja "Łąki kwietne" jest kontynuowana. Miasto chce, aby do 2021 ich łączna powierzchnia przekroczyła 6 ha. Łąki kwietne można także znaleźć m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku czy Katowicach.

Szacuje się, że w polskich parkach miejskich jest około 90 proc. trawników i tylko około 10 proc. drzew i krzewów. Tymczasem to rośliny łąkowe są tańsze i prostsze w utrzymaniu. Specjaliści zwracają uwagę, że lepiej oczyszczają powietrze a także mogą być schronieniem dla zwierząt i owadów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (2)

  • Stefan, 2020-02-10 15:35:03

    Do Agnieszka: przyjrzyj się lepiej działaniom tej pseudo fundacji. To firma, tylko działa jako fundacja żeby nie płacić podatków. Pisali już o tym w gazetach.
  • Agnieszka, 2020-02-10 09:59:46

    Fundacja Łąka, oprócz tego, że zakłada łąki, wykonuje od dawna niesamowitą pracę edukacyjną. Jeżeli nastąpiła zmiana w myśleniu o miejskich terenach zieleni, to m.in. dzięki takim organizacjom, jak "Łąka" i pokrewne. Pamiętam, z jakim hejtem wiązały się pierwsze projekty założycieli, a te...raz? Miasta kwitną łąkami. Wizerunek wizerunkiem, ale ludzie przekonali się, że wyschnięte klepiska, koszone w ramach harmonogramu do korzeni, to nie jest sposób na zieleń. Może z czasem też zrozumieją, że na niektórych terenach wystarczy po prostu nie przeszkadzać, a łąka wyrośnie z nasion uśpionych w glebie. W Warszawie już to daje oszałamiające rezultaty. Ale łąki z siewu nadal są godne uwagi. Grunt, żeby zakładali je i utrzymywali specjaliści, bo inaczej może dać to odwrotny skutek,.  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.