Partnerzy portalu

Miejskie inwestycje rowerowe

Gdańsk, Wrocław, Warszawa i Poznań postanowiły zachęcić mieszkańców do przesiadki z samochodu na rower. Czy podobne rozwiązania wprowadzą inne miasta?
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

Jednoślady jeszcze do nie dawna nie były traktowane jak pełnoprawni uczestnicy ruchu. Inwestorzy budujący drogi - zarówno władze krajowe jak i lokalne - nie przykładali większej uwagi do projektowania ścieżek rowerowych. Uważano że mają one pełnić rolę rekreacyjną, a ich użytkownicy są ludźmi młodymi i zdrowymi, którzy nie potrzebują specjalnych ułatwień.

Obecnie takie traktowanie rowerzystów powoli przestaje być normą. Ministerstwo infrastruktury zainicjowało powstanie zespołu ds. ścieżek (dróg) rowerowych przy GDDKiA prowadzącego audyty istniejącej infrastruktury. Z badań zespołu wynika, ze polskie drogi rowerowe nie są dobrze zaprojektowane i wykonane. Ścieżki często urywają się na skrzyżowaniach i przy przystankach autobusowych. Nie docierają do najczęściej uczęszczanych miejsc. Wykonane są z nieodpowiedniej nawierzchni - popularna w polskich miastach kostka fazowana powoduje, że przejechanie ścieżki to dla rowerzystów wysiłek o 40 proc. większy niż jazda po równej nawierzchni asfaltowej. Często zdarza się też, że drogi rowerowe mają ostre skręty, wysokie progi, a nawet przeszkody w rodzaju latarni umieszczonych na środku.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE5

  • czytelnik 2011-03-24 12:49:08
    najważniejsze jest opodatkowanie cyklistów, nich sami płacą za swoje ścieżki rowerowe, nie bardzo widzę jako kierowca, żebym to finansował.
  • piotrek 2011-03-23 23:32:00
    przydalaby sie nawierzchnia taka jak w Holandii. Na nowej hucie sa fajne drogi rowerowe ale minusem sa ze przy kazdym wjezdzie w brame nie ma jednolitej drogi tylko sa krawezniki
  • wocman 2011-03-23 17:37:12
    Oficer rowerowy)))) Do niedawna we Wrocławiu przy różnej maści towarzystwach ekologicznych były osoby które SPOŁECZNIE zajmowały się ścieżkami rowerowymi i były oddelegowane do kontaktów w tym temacie z gminą. No a teraz ktoś to " z etatowił"i będą komuś płacone apanaże za niewyliczalne... zajęcie. Dobra "fucha" bez odpowiedzialności  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!