PARTNERZY PORTALU

NIK krytykuje ustawę o elektromobilności. Nieskuteczna, bo zbyt restrykcyjna?

    MIW    12 września 2018 - 14:25
NIK krytykuje ustawę o elektromobilności. Nieskuteczna, bo zbyt restrykcyjna?
W latach 1990-2016 emisja tlenków azotu z sektora transportowego w Polsce wzrosła o prawie 20 proc. (fot. pixabay.com)

Ustawa o elektromobilności nie ułatwi walki ze smogiem w polskich miast. Dlaczego? Bo jest zbyt restrykcyjna i samorządy nie będą zainteresowane korzystaniem z jej zapisów. Taki wniosek płynie z oceny Najwyższej Izby Kontroli.




  • Tylko w Katowicach, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu transport generuje przekroczenia dopuszczalnego poziomu dwutlenku azotu. Skala tych przekroczeń jest jednak znacząca.
  • Zdaniem NIK sposobem na ograniczenie emisji związków azotu może być tworzenie na terenach wysokiego natężenia ruchu samochodowego stref ograniczonej emisji.
  • Obowiązująca od lutego 2018 r. ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych daje samorządom możliwość tworzenia stref czystego transportu. Gdyby jednak zastosować jej zapisy, to prawo wjazdu do tych stref miałoby mniej niż 1 proc. wszystkich zarejestrowanych pojazdów silnikowych. I to – zdaniem NIK – jest największą słabością tej ustawy.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (4)

  • rżną głupa ?, 2018-09-13 16:00:05

    szanowny Prof. Lost, sam zakaz nie załatwiłby problemu, potrzebny jest normalny regionalny autobusowy publiczny transport zbiorowy, wówczas ludzie nie byliby zmuszeni do kupowania rzęchów, po prostu podróżowaliby tzw. "pekaesami" - gdyż dzisiaj bez własnego rzęcha nie ma życia - a jak kto...ś go kupi to jeżdzi nim wszędzie, nawet i tam gdzie teoretycznie mógłby pojechać np. pociągiem. Dzieje się tak z powodu tragicznie kiepskiej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, zakazującej przyznawania prawa wyłącznego jako alternatywy dla wypłacania rekompensat finansowych ( słynny Art. 20 , ustawy o ptz. ).  rozwiń
  • haniebna lipa., 2018-09-13 15:46:21

    a, u nas , chyba nie są w stanie napisać normalnego projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - ponoć przedstawili już 8 wersję, trwa to już prawie 2 lata , a niestety "lipa pozostaje lipą". "Zasada przymusowego posiadania samochodu " jest ciągle aktua...lna.  rozwiń
  • Gość, 2018-09-13 09:23:58

    Na załączonym obrazku widać, że staramy się dorównać najlepszym ...

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!