PARTNER PORTALU

Strefy czystego transportu w miastach. Stop dla benzyny, diesla i LPG

  • Tomasz Wolf    12 marca 2021 - 19:22
Strefy czystego transportu w miastach. Stop dla benzyny, diesla i LPG
Strefy czystego transportu będą obowiązkowe w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (fot.shutterstock)

Możliwość tworzenia stref czystego transportu dla wszystkich miast niezależnie od liczby mieszkańców i obowiązek ich utworzenia dla gmin liczących więcej niż 100 tys. mieszkańców, jeżeli nastąpi przekroczenie norm zanieczyszczenia powietrza na ich obszarach – to zmiany wprowadzone w najnowszej wersji nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Ministerstwo Klimatu i Środowiska przekazało projekt do rozpatrzenia przez Komitet do Spraw Europejskich, zakończony został zatem etap uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji społecznych.




  • Pozwolenie wjazdu do strefy czystego transportu będą miały auta elektryczne, napędzane wodorem i sprężonym gazem ziemnym (CNG).
  • Rada gminy będzie mogła zezwolić, aby do strefy wjeżdżały pojazdy, które nie spełniają wymogów, ale za opłatą.
  • Organy gminy otrzymają możliwość nadania indywidualnych wyłączeń związanych z ruchem pojazdów w strefie czystego transportu.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (12)

  • kiwiMAX, 2021-03-17 20:54:47

    jedna, wielka banda ! chcą przymusić masy do zakupu elektryków i to w taki podstępny sposób ! złodzieje !
  • ZYSKOBIORCY GÓRĄ !, 2021-03-15 08:24:42

    Do Pandora: gdyby w 2010 roku władza nie ustanowiła zakazu przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w Rozp. (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europ. i Rady, to samorządy zamiast konieczności wypłacania pieniędzy z swoich budżetów, przyznawałyby prawo wyłączne , nie byłoby kursowania busiarzy tylko na ...najrentowniejszych przewozach na podst. tylko potwierdzenia zgłoszenia przewozu w Urzędzie Marszałkowskim - działby normalny pozamiejski regionalny transport publiczny , nie byłoby konieczności aby każdy dorosły członek rodziny musiał mieć swoje auto - byłoby jak w normalnych, cywilizowanych państwach UE, które wprowadziły zasadę ograniczonej konkurencji , w myśl której zgodnie z art. 1 ust. 1 zdanie 2 rozporządzenia ue nr 1370/2007 prawo wyłączne może być przyznawane w zamian za realizację zobowiązań z tytułu świadczonych usług publicznych jako alternatywa dla przyznawania przewożnikom rekompensat. Oznacza to, że rozp. pozostawiło w tym zakresie swobodę regulacji państwom członkowskim, niestety nasze władzy z tego nie skorzystały , głównie tym sposobem i gimbusami szkolnymi zniszczono regionalny drogowy ptz , więc mamy zakorkowane drogi i miasta , ludzie umierają z powodu smogu i hałasu , panuje powszechne wykluczenie transportowe - zwykli ludzie cierpią, natomiast cieszą się biznesmeni, handlarze złomem samochodowym i przemysł samochodowy.  rozwiń
  • ONI to wiedzą ! ! !, 2021-03-15 07:52:58

    Do mike: nasza kochana władza wprowadziła tzw. ustawowy "system przymusowego posiadania własnego samochody", m. in. głównie przy pomocy Art. 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, zakazującym przyznawania prawa wyłącznego, jako alternatywy dla wypłacania przewożnikom rekompensat fi...nansowych - z tego powodu powstała "busiarska wolnoamerykanka" kursująca tylko na najbardziej opłacalnych liniach i godzinach, więc PKS-y straciły te największe przychody i padały lawinowo jeden po drugim, liczba pasażerów też lawinowo spadała bo wobec ciągle zmniejszającej się liczby połączeń co raz następni ludzie musieli kupować swoje auta - także zamknięte dla ludu gimbusy szkolne znacząco przyczyniły się do upadku PKS- ale jak wynikałoby z przebiegu legislacji ustawy o ptz, taki scenariusz był do przewidzenia już w 2009 roku jeszcze przed przyjęciem w/w haniebnej ustawy szkodliwej naszemu narodowi - niestety przepisy w tym zakresie nie zostały naprawione do dnia dzisiejszego, z pewnością działają w interesie przemysłu samochodowego i sprzedawców samochodów używanych, głównie mocno zużytych, z zachodu.  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!