Partner portalu

Strefy czystego transportu: Wrocław chce powiązać opłatę za wjazd z płacą minimalną

Umożliwienie wszystkim pojazdom transportu zbiorowego wjazdu do stref czystego transportu, wydłużenie gminom zobligowanym do ich utworzenia terminu na dokonanie takiego kroku, a także powiązanie wysokości opłat za wjazd do stref z wysokością płacy minimalnej - takie propozycje zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych władze Wrocławia przedstawiły na forum Związku Miast Polskich.
  • Użytkownicy samochodów spalinowych powinni mieć wiedzę, kiedy mogą spodziewać się ograniczeń w poruszaniu się swoimi pojazdami w skali kraju - podkrślają urzędnicy.
  • Wrocławski ratusz proponuje, by jednorazowa opłata za wjazd do strefy mogła maksymalnie wynosić 0,1 proc. minimalnego wynagrodzenia, zaś miesięczny abonament do 20 proc.
  • To oznacza, że już teraz stawki za wjazd do strefy czystego transportu byłyby wyższe, a co roku rosłyby w ślad za tym jak rosłoby minimalne wynagrodzenie.

Zobacz naszą najnowszą "Moc opinii" o kryzysie transportu publicznego

 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE10

  • normalka : 2021-03-26 15:13:17
    aby było mniej wjazdów aut do centrów miast, parkingi muszą być bardzo drogie i musi być ich bardzo mało, nie można tolerować dzikich parkingów , musi być dobra komunikacja miejska - wówczas nie wszyscy będą pchać się do centrum, a tylko ci co naprawdę muszą.
  • rafka 2021-03-26 14:51:37
    Do greta T: z każdym rokiem rośnie udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Co więcej, rozwój e-motoryzacji może bardzo pomóc temu trendowi (stanowią rozproszone magazyny energii). Ponadto łatwo jest kontrolować spalanie w jednym piecu, nawet w elektrowniach węglowych - na pewno produkuje... to mniej zanieczyszczeń, niż spalanie rozproszone w setkach tysięcy silników, które odbywa się w sąsiedztwie ludzi. Także na pytanie, czy te samochody są bardziej eko niż spalinowe odpowiedź brzmi: tak, bezsprzecnie.  rozwiń
  • stf 2021-03-26 14:24:05
    Do Mariola: będą mieli kilka lat na sprzedanie starych rzęchów i kupienie czegoś, co nie truje ich i sąsiadów. Na całym świecie tak to działa. Na tej samej zasadzie można argumentwać: a co z ludźmi, którzy palą śmieci we własnym piecu - będą teraz musieli kupować opał spełniający normy?...  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!