W trwającym trzy lata projekcie "Bioróżnorodność Opolszczyzny w ujęciu wodnym, czyli H2O dla BIO", uczestniczyło 25 szkół woj. opolskiego. W środę na zamku w Mosznej podsumowano efekty tych działań, na które wydano ponad 3 mln zł.
Projekt "Bioróżnorodność Opolszczyzny w ujęciu wodnym, czyli H2O dla BIO" - organizował Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu, który jest jednostką samorządu województwa. Do projektu prowadzonego przez ostatnie trzy lata przystąpiło 25 szkół z całego województwa. Działania były współfinansowano z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Jak powiedział dyrektor RZPWE w Opolu Lesław Tomczak, to już drugie takie działanie przeprowadzone przez jego placówkę.
"Pierwszym działaniem związanym z promowaniem bioróżnorodności był projekt poświęcony naszym skrzydlatym braciom pod nazwą "Opolszczyzna z lotu ptaka". W drugim działaniu skupiliśmy się na przybliżeniu najmłodszym szeroko rozumianej problematyki wody - jej znaczeniu dla życia i rozwoju cywilizacji. Chociaż woda otacza nas ze wszystkich stron, dla wielu osób nadal pozostaje tajemnicą, jak wielki wpływ ma na nasze istnienie i funkcjonowanie, a także jak człowiek powinien korzystać z tych zasobów w sposób przemyślany" - powiedział Tomczak.
Czytaj też: "Rower pomaga 2022". Za przejechane kilometry będą rowery dla dzieci i marchew dla zwierząt
W ramach projektu pracownicy RZPWE przeprowadzili warsztaty edukacyjne, zielone szkoły, festiwale ekologiczne pod nazwą "Dni Wody", konferencje i seminaria wyjazdowe dla nauczycieli. Uczniowie mogli uczestniczyć w konkursach na temat wody, a dla zwycięzców przygotowano atrakcyjne nagrody.
W ramach projektu powstał pierwszy na Opolszczyźnie edukacyjny plac wodny Moc Żywiołu-Woda przy ul. Dubois w Opolu i zewnętrzna ścieżka edukacyjna wokół Ośrodka Szkoleniowego w Niwkach.
"Postawiliśmy na bezpośredni kontakt młodzieży z wodą i jej możliwościami. Zakończenie projektu nie oznacza odejścia od tematu, bo utworzone w ramach projektu urządzenia, pokazujące sposoby magazynowania i wykorzystywania wody przez człowieka chociażby jako źródła energii napędzającej różnego rodzaju maszyny, będą wykorzystywane do edukacji uczniów. Sądząc po olbrzymim zainteresowaniu, jakim obydwa nasze projekty cieszyły się zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli, dobrze trafiliśmy w potrzeby placówek oświatowych, więc nie wykluczamy kontynuacji podobnych projektów" - powiedział Tomczak.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!