PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Dobry wizerunek szpitala wymaga kompetencji, a nie kosmicznego budżetu

  • PTWP - RynekZdrowia.pl    13 kwietnia 2019 - 11:33
Dobry wizerunek szpitala wymaga kompetencji, a nie kosmicznego budżetu
Dobre relacje z mediami mogą szpitalom wyjść tylko na dobre (Fot. PTWP)

Czy polskim szpitalom potrzebna jest promocja i mozolna praca nad budowaniem marki, skoro chorzy i tak muszą z nich korzystać, a placówki głowią się, jak skracać kolejki oczekujących? Lecznice będące w tzw. sieci otrzymują ryczałt, sporo z nich ma nadwykonania. Czy w takich okolicznościach trzeba jeszcze zabiegać o pacjentów?




- Komunikacja w zagonionym, przepracowanym zespole jest bardzo utrudniona. System opieki zdrowotnej w Polsce nie działa wzorcowo. Niestety, cierpią na tym nie tylko pacjenci, ale także zwykłe międzyludzkie relacje wśród pracowników podmiotów leczniczych - przyznaje dr Tadeusz Urban, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Katowicach.

Anna Janik, przewodnicząca Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach zwraca uwagę, że dzisiaj często nie ma stałych zespołów w placówkach medycznych: - Pracujemy w kilku miejscach, różne są też formy zatrudnienia. Dotyczy to zarówno lekarzy, jak i pielęgniarek - zaznacza i dodaje: - Przychodzimy wykonać pewną procedurę, nie zawsze utożsamiając się z danym miejscem pracy.

W takich warunkach nie jest łatwo analizować i na bieżąco rozwiązywać problemy związane np. z konfliktami wśród personelu czy sytuacjami kryzysowymi wynikającymi ze zdarzeń niepożądanych.

Skoro występują tak poważne trudności z komunikacją wewnątrz placówek, czy łatwo znajdować czas i pomysł na tworzenie dobrej marki i zewnętrznego wizerunku lecznicy?

W ubiegłym roku Fundacji "Misja Medyczna" przygotowała raport na podstawie badania, do którego zaproszono 200 akredytowanych szpitali. - Zadaliśmy pytania, między innymi o komunikację wewnętrzną, ale także o rzecznika prasowego i jego zadania lub zadania osób zajmujących się promocją danego szpitala. Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że tylko 36 proc. badanych placówek ma rzeczników prasowych - informuje Krzysztof Suszek, przewodniczący Rady Fundacji "Misja Medyczna".

Czytaj całość

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.