PARTNER PORTALU
  • BGK

Krajowa Sieć Onkologiczna działa

  • PAP    15 stycznia 2020 - 06:28
Krajowa Sieć Onkologiczna działa
Fot. Pixabay

Skrócił się czas oczekiwania na badania i diagnostykę, poprawiła się również jakość wsparcia ze strony koordynatorów, którzy pomagają pacjentom umówić się na wizyty - wynika z badania satysfakcji pacjentów onkologicznych w ramach projektu Krajowa Sieć Onkologiczna.




"Dziennik Gazeta Prawna" informuje, że dotarł do raportu podsumowującego wyniki pilotażu nowej organizacji leczenia raka w Polsce. Krajową Sieć Onkologiczną wprowadzono w zeszłym roku, początkowo w dwóch województwach (z czasem dołączyły kolejne dwa).

"I choć nowy system budzi zastrzeżenia, ośrodki narzekają na centralizację oraz na wzrost biurokracji - wszyscy podkreślają efekt psychologiczny zmiany. Szpitale zostały zmuszone do lepszej pracy. Nowy system miał przede wszystkim pokazać, gdzie i co szwankuje, żeby poprawić jakość leczenia" - czytamy w artykule.

Jak wskazano, ośrodki włączone do pilotażu czuły presję, a w związku z tym dokładały większej staranności przy diagnozowaniu i leczeniu pacjenta. Jest większy porządek w dokumentacji medycznej, częściej pilnuje się, by pacjent podczas diagnostyki miał zlecone wszystkie niezbędne badania.

Skrócono czas oczekiwania na pierwszą wizytę dla pacjentów z rakiem płuca z dwóch miesięcy (przed wprowadzeniem pilotażu) do dwóch dni. Skrócono też czas oczekiwania na badania diagnostyczne w woj. świętokrzyskim (na badania tomograficzne pacjenci czekają tydzień zamiast dotychczasowych trzech). Ponadto m.in. polepszyła się praca koordynatorów, sprawniej zaczęły też działać konsylia lekarskie.

Z badania satysfakcji (ponad 1,2 tys. ankiet) wynika, że pacjenci najbardziej zadowoleni są z opieki medycznej, najniżej oceniają zakres informacji przekazywanych przez lekarza. "Wśród uwag pacjentów pojawiał się brak kontaktu z lekarzem prowadzącym w dniu wypisu lub zbyt krótki czas, który im poświęcono. Najmniej ważny był dla nich pobyt w szpitalu. Co ciekawe, nie narzekali na kolejki: zdaniem niemal 17 proc. czas oczekiwania był zaskakująco krótki, a według 60 proc. odpowiedni" - czytamy w "DGP".

Dziennik zaznacza, że równocześnie niektórzy lekarze uważają, że wprowadzono dodatkową papierologię. Przy okazji wprowadzono też monopol dużych ośrodków. Z kolei zdaniem dyrektorów dwóch głównych centrów na Dolnym Śląsku i w Świętokrzyskiem - wycena leczenia onkologicznego nadal jest za mała.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.