PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Pacjenci się skarżą na lekarzy

  • PAP    2 sierpnia 2012 - 11:40
Pacjenci się skarżą na lekarzy

W drugim kwartale 2012 r. Narodowy Fundusz Zdrowia rozpatrzył 1197 skarg i jeden wniosek.




Skargi najczęściej dotyczą świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej. Pacjenci skarżą się na jakość i dostępność świadczeń.

Jak wynika z danych NFZ, 76,6 proc. skarg dotyczy świadczeniodawców, pozostałe 23,4 proc. – samego NFZ. Ogólna liczba skarg i wniosków zmniejszyła się o 5,7 proc., w tym na działalność NFZ o 13,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2011 r.

Jak poinformował w czwartek rzecznik NFZ Andrzej Troszyński, skargi na Fundusz dotyczą przede wszystkim braku umowy na realizację świadczeń opieki zdrowotnej w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej oraz sposobu rozpatrywania skierowań na leczenie uzdrowiskowe.

Skargi na świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej dotyczą dostępności i jakości udzielanych świadczeń, pobierania opłat za świadczenia gwarantowane oraz dokumentację medyczną; limitowania liczby dziennych przyjęć do lekarza; braku możliwości uzyskania porady w dniu zgłoszenia.

Skargi były także zgłaszane w sprawie trudności z telefonicznym umówieniem wizyty lekarskiej; odmowy udzielenia porady przez lekarza nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej również w warunkach domowych, trudności z uzyskaniem recepty na leki dla chorych przewlekle, nierespektowania przez świadczeniodawców uprawnień Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi oraz inwalidów wojennych i wojskowych, a także kombatantów.

W przypadku ambulatoryjnej opieki specjalistycznej skargi dotyczyły też nieprzestrzegania godzin pracy poradni wynikających z przyjętego harmonogramu, a w przypadku lecznictwa szpitalnego niewłaściwego sposobu prowadzenia listy oczekujących.

Złożony wniosek dotyczył utworzenia punktu potwierdzania zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi i na środki pomocnicze.

Od 1 kwietnia istnieje możliwość złożenia skargi w NFZ przez komunikator internetowy Skype. Można również uzyskać informację dotyczącą kolejek oczekujących, Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, programów lekowych i chemioterapii.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.