PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

CPK: zgłoszono ponad 30 tys. uwag ws. nowych tras kolejowych i drogowych

  • PAP/rs    16 marca 2020 - 13:09
CPK: zgłoszono ponad 30 tys. uwag ws. nowych tras kolejowych i drogowych
Ok. 33 tys. uwag dot. nowych linii kolejowych i drogowych w ramach CPK wpłynęło w ciągu miesiąca - poinformował Marcin Horała (Fot. PTWP)

Ok. 33 tys. uwag dot. nowych linii kolejowych i drogowych w ramach inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego wpłynęło w ciągu miesiąca do spółki CPK - poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Horała.




  • W ciągu miesiąca w ramach konsultacji wpłynęło prawie 33 tys. wypełnionych elektronicznie formularzy za pośrednictwem strony konsultacje.cpk.pl.
  • Formularze można było też przesłać w wersji papierowej drogą pocztową, jak również złożyć osobiście - w siedzibie spółki. Zgłoszenia przesłane pocztą cały czas spływają - liczy się data nadania.
  • Ostateczna liczba uwag będzie znana po podliczeniu tradycyjnej korespondencji" - powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Jak dodał, zgłosiły je zarówno osoby prywatne jak i samorządy i organizacje.

Horała przekazał, że w ubiegły wtorek, 10 marca, zakończyły się trwające od 10 lutego br. konsultacje dotyczące trzech części Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL). Przez miesiąc można było zgłaszać uwagi do tzw. korytarzy dla nowych linii kolejowych i tras drogowych w ramach inwestycji Centralny Port Komunikacyjny.

"W ciągu miesiąca w ramach konsultacji wpłynęło prawie 33 tys. wypełnionych elektronicznie formularzy za pośrednictwem strony konsultacje.cpk.pl. Formularze można było też przesłać w wersji papierowej drogą pocztową, jak również złożyć osobiście - w siedzibie spółki. Zgłoszenia przesłane pocztą cały czas spływają - liczy się data nadania. Ostateczna liczba uwag będzie znana po podliczeniu tradycyjnej korespondencji" - powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Wiceminister podkreślił, że SSL powstał w ramach przygotowań do zaprojektowania i budowy ponad 1,6 tys. km nowych linii kolejowych CPK, wchodzących w skład 12 szlaków, z których 10 podstawowych to tzw. szprychy. Sieć nowych linii kolejowych, w tym odcinków określanych jako kolej dużych prędkości, ma umożliwić dojazd do CPK z większości miast Polski w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

Jak przekazał, w dokumencie zamieszczono wyniki wstępnych prac planistycznych, wskazując na orientacyjny charakter prezentowanych wariantów.

"Propozycje przebiegów stanowią zatem podstawę do dalszych dyskusji i analiz. Włączenie mieszkańców w proces prac przygotowawczych na tak wczesnym etapie jest bez wątpienia dobrą praktyką. Pozwala ona na wskazanie największych problemów lokalizacyjnych i wypracowanie szczegółowych rozwiązań akceptowalnych przez możliwie szerokie grono zainteresowanych" - powiedział Horała.

Jak dodał, "ustalenia w sprawie ostatecznego przebiegu linii będą podejmowane na dalszych etapach procesu planistycznego, po przeprowadzeniu pogłębionych konsultacji społecznych na poziomie gminnym - ich rozpoczęcie planowane jest jeszcze w tym roku, a także na podstawie szczegółowych analiz technicznych i środowiskowych prowadzonych podczas opracowywania studiów wykonalności".

"Jednym z wyzwań tej procedury jest potrzeba pogodzenia wielu aspektów procesu inwestycyjnego, takich jak uwarunkowania przestrzenne - w tym zabudowa, oczekiwania społeczne, parametry techniczne, kwestie ochrony przyrody itd. Już wstępna analiza napływających do spółki wniosków wskazuje, że wśród nich jest dużo oczekiwań wzajemnie się wykluczających" - zauważa minister.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Inżynier, 2020-03-17 13:13:17

    Profesjonalne programowanie nowych tras kolejowych wymaga dość żmudnych i czasochłonnych prac studialnych, których raczej nie da skutecznie zastąpić szybkimi konsultacjami narysowanych na mapie linii, obrazujących czyjąś wolę polityczną. Ważne, żeby takie konsultacje nie odwróciły uwagi od istoty pr...oblemu – w kraju tak dużym jak Polska, podporządkowanie rozwoju i modernizacji sieci kolejowej dowożeniu pasażerów do/z tylko jednego, jeszcze nie istniejącego, lotniska, jest nieracjonalne (niefunkcjonalne i nieekonomiczne) i stoi w sprzeczności z deklarowaną zasadą wspierania zrównoważonego rozwoju wszystkich regionów kraju (dla większości miast Polski dojazd koleją do odległego lotniska „centralnego” wcale nie jest najważniejszą/priorytetową potrzebą w zakresie ich dostępności komunikacyjnej).  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.