PARTNERZY PORTALU

Reklamy już nas śledzą. Branża widzi potrzebę dogadania się z miastami

  • AO    4 września 2020 - 17:47
Reklamy już nas śledzą. Branża widzi potrzebę dogadania się z miastami
Times Square w Nowym Jorku (fot. Tinnaporn Sathapornnanont / Shutterstock.com)

Reklama zewnętrzna przechodzi na naszych oczach przeobrażenie. Papier na billboardach coraz częściej zastępują LED-y. Ma to swoje konsekwencje: dobre i złe. Mówiono o tym podczas debaty „Cyfrowy Times Square w Warszawie” na Europejskim Kongresie Gospodarczym.




Dobrą stroną używania technologii DOOH (Digital Out of Home) jest możliwość komunikowania się z odbiorcą w czasie rzeczywistym, czyli błyskawiczna zmiana treści płynącej z billboardu. W razie potrzeby przekaz reklamowy można zamienić komunikatem społecznie użytecznym. Tak stało się np. w Warszawie w czasie pierwszej fali pandemii. Zastosowanie wyświetlaczy na ulicach może także spowodować zmniejszenie ogólnej liczby billboardów, bo jeśli reklamę można zmieniać co pewien czas na tej samej tablicy, tablic nie trzeba aż tak wiele.

Są też złe konsekwencje stosowania DOOH. Jedną z nich jest „zaśmiecanie” przestrzeni publicznej światłem, co przeszkadza mieszkańcom w koncentracji, odpoczynku, a w skrajnych przypadkach może prowadzić do oślepiania kierowców. Nowe technologie potrafią także śledzić ludzi. Wystarczy przejść w pobliżu ekranu wyświetlającego reklamę i, jeśli odpowiednio nie zabezpieczyło się swojego telefonu, można ją tam później zobaczyć, czy się chce, czy nie.

Branża stara się te problemy rozwiązywać. - Chcemy, by reklama zewnętrzna nie była natrętna. Redukujemy „zaśmiecanie” światłem. Jego natężenie zmienia się, dostosowując do pory dnia i nocy - powiedział Michał Bordewicz, marketing manager, Samsung Electronics, firmy, która z jednej strony jest reklamodawcą, a z drugiej producentem nośników LED-owych.

Radosław Gołąb, dyrektor ds. rozwoju produktów digital, AMS - firmy zajmującej się reklamą zewnętrzną - wśród warunków rozwoju rynku reklam LED-owych - wymienił konieczność porozumienia z miastami, w których są one montowane. - W Londynie np. wiadomo, w których miejscach na tablicach można pokazywać animację, a które tablice muszą być statyczne - powiedział.

Jego zdaniem nośniki reklamowe będą wyświetlać coraz więcej treści niekomercyjnych i staną się de facto nowym kanałem informacyjnym. To sposób, żeby obiekty te zyskały większą społeczną akceptacją, ale także silniej przyciągały uwagę, o co coraz trudniej w świecie tonącym w komunikatach.

A czy cyfrowy Times Square potrzebny jest w Warszawie? Jeśli tak, to nie można go przenieść z Nowego Jorku w sposób automatyczny, na zasadzie "kopiuj - wklej". - Turyści, którzy robią sobie zdjęcia na tle billboardów, już tam nie wracają.To największy telewizor na świecie. Nie ma powodu, żeby go dwa razy oglądać - skomentował Artur Celiński, zastępca redaktora naczelnego "Magazynu Miasta".

Czytaj także: Światowe Forum Miast to olbrzymia promocja, ale i wyzwanie

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!