PARTNER PORTALU
  • BGK

Mniejszość niemiecka rozpoczyna kampanię wizerunkową

  • PAP/AKC    13 listopada 2019 - 18:24
Mniejszość niemiecka rozpoczyna kampanię wizerunkową
Celem akcji jest m.in. obudzenie tożsamości narodowej wśród członków mniejszości (fot. pixabay)

Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim zainaugurowało kampanię wizerunkową "Mniejszość niemiecka ma wartość!/Deutsche Minderheit hat Wert!". Jej celem jest m.in. obudzenie tożsamości narodowej wśród członków mniejszości.




  • Jak powiedziała Joanna Hassa, koordynator akcji, rozpoczęta w środę kampania wizerunkowo-promocyjna jest adresowana zarówno do członków mniejszości niemieckiej, jak i większości polskiej.
  • Projekt realizowany jest dzięki dotacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji i Konsulatu Republiki Federalnej Niemiec w Opolu. 
  • Głównymi bohaterami kampanii są znane i szanowane w regionie osoby działające w ramach struktur Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców (TSKN).

- Cele główne są dwa: pokazanie, że bycie częścią społeczności mniejszościowej w Polsce ubogaca i że obudzenie w sobie silnej tożsamości narodowej jest wartościowe. Drugim wskazanie społeczności polskiej, że mamy jako mniejszość narodowa (niemiecka) dużo więcej cech wspólnych, łączących nas w codzienności niż różnic, które mogły by dzielić - poinformowała Hassa.

Koordynatorka akcji uważa, że chociaż często w dyskusjach na temat mniejszości narodowych podnoszony jest argument o dodatkowych wartościach, jakie wnoszą one do życia państwa pobytu, to w Polsce nadal nie jest to oczywiste.

Czytaj też: Opole: Mniejszość niemiecka uruchamia własną aplikację

- Obserwujemy, że świadomość tego, kim jest mniejszość, co ją wyróżnia w społeczeństwie polskim, w tym również wśród mieszkańców województwa opolskiego pozostaje na odczuwalnie niskim poziomie. Tak zrodził się pomysł na wyjątkową kampanię, która przybliżając ciekawe postacie ze środowiska mniejszości niemieckiej, pokazuje, że bycie częścią społeczności mniejszości narodowej jest czymś wyjątkowym - wyjaśniła Hassa.

Głównymi bohaterami kampanii są znane i szanowane w regionie osoby działające w ramach struktur TSKN. Wśród nich jest m.in. burmistrz gminy Leśnica Łukasz Jastrzębski, ks. diakon Marek Dziony, bibliotekarka i animatorka kultury Barbara Mientus czy Klaus Leschik, wieloletni aktywista TSKN.

Osobom tym towarzyszą hasła/wartości ważne dla każdej społeczności lokalnej: "Kultura ma wartość", "Społeczeństwo ma wartość", "Język ma wartość", "Wiara ma wartość", "Tradycja ma wartość", "Wspólnota ma wartość". Zestawienie haseł z osobami nie jest przypadkowym zabiegiem, ponieważ bohaterowie akcji w swoich środowiskach utożsamiani są właśnie m.in. z przedstawianymi wartościami.

Czytaj też: Mniejszość niemiecka apeluje do rodziców w sprawie nauczania języka

W ramach kampanii "Mniejszość niemiecka ma wartość" przewidziano kilka rodzajów działań: od billboardów po poszerzone wywiady, które będą prezentowane w mediach społecznościowych w postaci krótkich filmów, a także część z tych wywiadów ukaże się w prasie.

- Głównym działaniem kampanii na tym etapie jest także realizacja badań socjologicznych grupy mniejszości niemieckiej woj. opolskiego, które pomogą znaleźć odpowiedź na kluczowe dla nas pytania. Jaka jest dziś funkcja mniejszości niemieckiej? Kim jesteśmy? Dlaczego warto dziś być mniejszością? Efektem tych badań będzie analiza środowiska mniejszości niemieckiej w postaci raportu, którego elementy wykorzystywane będą również w kampanii promującej - informuje Hassa. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.