PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Serwis gov.pl coraz popularniejszy wśród Polaków

  • AKC    15 lipca 2019 - 14:00
Serwis gov.pl coraz popularniejszy wśród Polaków
W aplikacji mObywatel odwzorowanie danych z naszego dowodu osobistego (fot. mat. Min. Cyfryzacji)

Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi - government.se, Holendrzy - gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a Polacy gov.pl. Jak pokazują statystyki, coraz chętniej z niego korzystają. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odwiedziło go 10 mln użytkowników.




  • W pierwszym półroczu 2019 r. odwiedzający Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji.
  • Średnio każdy z nich spędził na portalu dwie i pół minuty.
  • 25 proc. użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym.

W ramach portalu gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw. Internauci znajdą tam tam nie tylko informacje o tym, czym zajmują się poszczególne resorty, ale też informatory, poradniki, itp. - wszystko w jednym miejscu.

- Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres - gov.pl - by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Czytaj też: Minister cyfryzacji: dalsza rozbudowa infrastruktury i rozwój e-usług

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Kolejny cel to dostępność dla wszystkich użytkowników, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Sprawniej i łatwiej 

Jednym z serwisów działających w ramach gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl, będąca najlepszy źródłem informacji o rządowych e-usługach. To dzięki temu serwisowi można zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.

E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej internautę sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: „Dokumenty i dane osobowe", „Kierowcy i pojazdy", „Małżeństwo", „Edukacja". Można też skorzystać z opcji „Szukaj", jeśli nie wiadomo, w której kategorii znajduje się sprawa, którą jest zainteresowany użytkownik.

Jak wynika z danych Ministerstwa Cyfryzacji, Polacy doceniają te ułatwienia.

- Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresieu biegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon - wylicza minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Najczęściej „klikalne" e-usługi to "Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy" i "Załóż Profil Zaufany".

- Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl - mówi Zagórski. - Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję - dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Inwestycja w przyszłość

Poziom wykorzystania mobilnych usług szerokopasmowych w Polsce jest najwyższy w skali UE. Łączność, korzystanie z usług internetowych i integracja technologii cyfrowej nadal stanowią obszary, z którymi związanych jest najwięcej wyzwań - przyznała Komisja Europejska w tegorocznym raporcie DESI (Digital Economy and Society Index).

Czytaj też: Polacy coraz chętniej korzystają z e-administracji. Co jest hitem e-usług?

- Jesteśmy w pierwszej piątce krajów UE o najlepszym wskaźniku postępu. Nasza dynamika jest większa, niż w całej Unii Europejskiej - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. 

- Stawiamy na edukację, podnoszenie kompetencji cyfrowych społeczeństwa, wyrównywanie szans, a przede wszystkim na inwestycje. Dzięki nim pozycja Polski w tego typu raportach będzie rosła z roku na rok - dodaje szef MC.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • wariacki postęp, 2019-07-20 01:01:55

    ''Jesteśmy w pierwszej piątce krajów UE o najlepszym wskaźniku postępu. Nasza dynamika jest większa, niż w całej Unii Europejskiej - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.'' - To po kiego grzyba tak się spieszymy z tymi różnymi innowacjami? A ostatnio nawet z tą siecią 5g i internetem rzeczy? Czy ...ktoś nas pośpiesza, czy społeczeństwo faktycznie oczekuje innowacji, jest głodne zmian? Moim zdaniem nie, chodzi tylko i wyłącznie o biznesy, inwestycje i nic więcej, prywatność obywateli mało ważna, zdrowie też, a co się liczy? liberalno-libertyński postęp cyfrowo-technologiczny. Bo Polska wiecznie niby w ogonie, to trzeba dawać zielone światło na wszystko - za poprzednich rządów sprowadziliśmy smartfony, wi-fi i Facebooka do Polski, za obecnego rządu pojawiają się biometrie, bezgotówkowość i pojawiać się także ma sieć 5g i internet rzeczy. Słowem nasz kraj nie jest absolutnie cyfrowo zacofany, jesteśmy jednym z najbardziej naiwnych krajów - likwidujemy papierowe dokumenty na rzeczy ich informatyzacji, promuje się systemy bezgotówkowe i ponadto uzależniamy życie i usługi ludzi od smartfonowych aplikacji, systemów informatycznych, od dostępu do wi-fi i posiadania rzecz jasna smartfona. Jesteśmy tak łatwowierni czy nam za to płacą? Doprawdy nie widzimy co nam zafundują smartfony, wi-fi, sieć 5g, internet rzeczy, biometrie, bezgotówkowość - wszystko to razem wzięte? To co z jednej komuny w drugą, tyle, że cyfrową? Ministerstwo cyfryzacji coraz śmielej sobie poczyna i poczynało.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.