PARTNER PORTALU
  • BGK

Drożej MKS-em. W Krośnie skończyła się promocja

  • Krosnocity.pl    6 listopada 2019 - 11:01
Drożej MKS-em. W Krośnie skończyła się promocja
(Fot. Shutterstock)

Mieszkańców Krosna czeka kolejna podwyżka cen biletów MKS. Miasto kończy definitywnie z "promocją" wprowadzoną kilka lat temu. Tymczasem autobusy nadal spóźniają się, a system elektroniczny w dni świąteczne wprowadza pasażerów w błąd.




W 2016 roku w Krośnie wprowadzono "promocyjne", obniżone ceny biletów MKS. Celem było zachęcenie mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej. Na początku roku wprowadzono pierwszą od kilku lat podwyżkę opłat za bilety MKS: Noworoczne podwyżki

30 października większością głosów Rada Miasta Krosna przyjęła kolejną w tym roku podwyżkę cen biletów MKS. Tym razem chodzi o znaczny wzrost ceny biletu jednorazowego miejskiego i biletów miesięcznych. Radni wcale nie byli jednomyślni. Adam Przybysz (Klub PiS) podkreślał, że to kolejna podwyżka po niedawnym podniesieniu opłat za odbiór śmieci (przypominamy: Drogie śmieci - to też była druga w tym roku podwyżka)

W głosowaniu przeważyli zwolennicy podwyżki cen: 9 z Klubu Samorządowego i jeden z PO. Przeciw głosowało dwóch radnych PiS, a 8 radnych (różnych opcji) "wstrzymało się od głosu".

Przy takim wyniku głosowania bilety jednorazowe podrożeją z 1,80 zł na 2,40 zł, a miejskie miesięczne normalne z 58,00 zł na 64,00 zł. Dodatkowo w wyniku autopoprawki podniesiono też cenę biletu przesiadkowego, który ma kosztować 3,50 zł.

Argumenty za podwyżką przedstawiał prezydent Piotr Przytocki. Wskazywał na wzrost cen paliwa i wzrost kosztów pracy. Władze miasta przekonują też, że większa liczba pasażerów nie pozwoliła na pokrycie rosnących kosztów. W uzasadnieniu uchwały napisano, że w związku z podwyżką zakładany jest wzrost wpływów ze sprzedaży biletów o 250 000 złotych. Równocześnie zakładany jest spadek liczby pasażerów o 2%.

W tym roku na ulice miasta wyjechały nowoczesne autobusy. Wymieniano też przystanki. Opóźnienia wiązały się z niedogodnościami dla pasażerów. Zamiast jakiejkolwiek rekompensaty mieszkańcom fundowany jest wzrost cen. Równocześnie nadal nie wszystko funkcjonuje prawidłowo.

Autobusy mają opóźnienia, szczególnie gdy kierowcy sprzedają bilety miesięczne. System elektroniczny nie informuje np. o rozkładzie jazdy w dni świąteczne, zamiast “świątecznego" na tablicach informacyjnych wyświetlany jest zwykły rozkład jazdy. W ten sposób pasażerowie są dezinformowani co do godzin odjazdu i co do trasy kursów, a nawet są “informowani" o kursach, których nie ma.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.