PARTNER PORTALU
  • BGK

Jak stworzyć atrakcyjny klimat inwestycyjny? Oni to wiedzą

  • Aneta Kaczmarek    30 września 2019 - 06:00
Jak stworzyć atrakcyjny klimat inwestycyjny? Oni to wiedzą
Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna jest jedną z 14 specjalnych stref ekonomicznych w Polsce (fot. Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna/facebook)

Jak stworzyć klimat przyjazny inwestorom, czego od samorządu oczekują inwestorzy i jak ich zachęcić do lokowania kapitału w konkretnym mieście czy gminie, jakimi zachętami kusić przyszłych przedsiębiorców, rola specjalnych stref ekonomicznych i klastrów, lokalni liderzy, środowisko i współpraca na linii biznes-samorząd – na te i inne tematy dyskutowano podczas sesji "Klimat dla inwestora" podczas VI Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.




  • Inwestorzy coraz uważniej przyglądają się Polsce Wschodniej i coraz chętniej lokują na jej terenie swoje kapitały. Nie dzieje się to bez udziału samorządów.
  • Zdaniem uczestników sesji „Klimat dla inwestora” odbywającej się w ramach VI Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku ta tendencja nie tylko będzie się utrzymywać, ale również nabierać tempa.
  • Polska Wschodnia ma bowiem potencjał, warunki, i co najważniejsze - kapitał ludzki.
  • Ciekawą dyskusję moderował Rafał Kerger, redaktor naczelny PortalSamorzadowy.pl.

O tym, jak o inwestorów zabiegają miasta Polski Wschodniej, mówiono podczas sesji „Klimat dla inwestora” odbywającej się w ramach VI Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

- Przedsiębiorcy mogą myśleć, że Białystok to miasto o położeniu peryferyjnym, ale my lubimy mówić, że na województwie podlaskim Unia Europejska się zaczyna, nie kończy. Obecnie budujemy węzeł Porosły i nie mówimy, że to będzie wyjazd z Białegostoku, ale wjazd do niego. Ta kwestia marketingu jest bardzo ważna. Żeby zachęcić inwestorów, bardzo istotna jest dostępność miasta z zewnątrz. My mieliśmy absolutną barierę, jeśli chodzi o S8, nazywaną drogą śmierci. Dla inwestorów milsze było życie niż przyjazd do Białegostoku. W tej chwili ta bariera została zlikwidowana. Kolejna rzecz to kolej. Obecnie jesteśmy w trakcie budowy może nie bardzo szybkiej, ale średniej prędkości kolei, dzięki czemu będziemy mieć dobre połączenie z Warszawą. Nie sposób nie wspomnieć o dostępności lotniczej. Mamy wybudowany pas lotniczy. Wprawdzie nie mamy jeszcze certyfikacji, ale miejmy nadzieję, że niebawem to się zmieni i ten biznes będzie mógł do nas sprawniej i chętniej docierać - mówił Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

Tadeusz Truskolaski, fot. PTWP Tadeusz Truskolaski, fot. PTWP

Jak podkreślił, w budowaniu dobrego klimatu inwestycyjnego bardzo ważne są też elementy wewnętrzne w mieście.

- Tu wspomniany węzeł Porosły i obwodnica, które usprawnią komunikację w mieście. Niezwykle ważną kwestią są warunki życia w mieście - czy ono jest dobre do życia, bo przecież chodzi o to, żeby ludzie, którzy tu przyjadą, chcieli tu zostać, mieszkać. To są tereny zielone, to jest dostęp do kultury, rekreacji itp. - mówił Truskolaski.

Czytaj też: Inwestorzy przychylniejsi mniejszym samorządom. Grunt to ich zdobyć i zatrzymać

Na infrastrukturę w swojej wypowiedzi wskazywał też prezydent Lublina. Zwrócił jednak uwagę, że niezwykle ważne w budowaniu atrakcyjności inwestycyjnej, jest budowanie dobrych relacji z inwestorem i wsłuchiwanie się w jego potrzeby.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.