PARTNER PORTALU
  • BGK

500 plus: sporo błędów w elektronicznych wnioskach

  • pt    29 kwietnia 2016 - 09:15
500 plus: sporo błędów w elektronicznych wnioskach
W Gdańsku wpłynęło już prawie 20 tysięcy wniosków o świdczenia 500+ (fot.gdansk.pl)

• W Gdańsku powoli kończy się składanie wniosków w programie 500 plus. Mieszkańcy złożyli ich prawie 20 tysięcy.
• Pracownicy MOPR apelują do gdańszczan, którzy złożyli wnioski drogą elektroniczną: jest dużo błędów, szybciej poprawimy to razem w naszych punktach.




- Na podstawie danych GUS szacowaliśmy, że w Gdańsku spłynie od 18 do 23 tysięcy wniosków. Mamy ich już prawie 20 tysięcy a to oznacza, że ten etap programu już się kończy - mówi Monika Ostrowska, rzecznik Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku.

- Dlatego wygaszamy tymczasowe punkty składania wniosków, bo przez większość czasu jest w nich pusto. Ci którzy mieli złożyć dokumenty, już to zrobili.

- Obecnie największym wyzwaniem jest dla nas sprawne wydanie decyzji i szybka wypłata świadczeń dla rodziców - tłumaczy Janina Liedtke-Jarema, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. - Aby usprawnić ten proces sukcesywnie przekierowujemy pracę osób przyjmujących wnioski na przygotowanie wypłat.

Z tego powodu 10 spośród 17 tymczasowych punktów od 1 maja 2016 roku przestanie działać.

Do tej pory wypłacono pieniądze na 3,3 tysiące dzieci z prawie 2 tysięcy rodzin w Gdańsku. Prawie połowę wniosków gdańszczanie złożyli za pośrednictwem Internetu.

- Ponad 9 tysięcy osób złożyło wnioski elektronicznie i niestety jest w nich dużo błędów. Dzwonimy do tych osób, wysyłamy maile, bo pocztą trwałoby to kilka tygodni a zależy nam, żeby załatwić tę sprawę jak najprędzej - mówi Edyta Zaleszczak-Dyks, kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych gdańskiego MOPR.

- Apelujemy do osób, które złożyły wniosek przez internet i mają od nas sygnał, że są błędy, o osobisty kontakt, w którymś z punktów. Sprawniej i na pewno bezbłędnie naniesiemy poprawki, a to oznacza szybszą wypłatę pieniędzy.

Pracownicy MOPR odbierają nawet trzysta telefonów dziennie z pytaniami o losy wniosku, dzwonią przede wszystkim osoby, które złożyły formularze elektronicznie.

- Pytają: Czy widać już mój wniosek? Czy wszystko jest w porządku? Kiedy dostanę pieniądze? - wylicza Zaleszczak-Dyks. - Widać, że wszystkim zależy, na jak najszybszym otrzymaniu pieniędzy.

Wnioski trzeba będzie składać każdego roku „od nowa”, dopóki będzie przysługiwać prawo do świadczenia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.