PARTNER PORTALU
  • BGK

Awaria ePUAP, 500 plus: System za 120 mln zł nie działał przez kilka dni

  • MN    9 maja 2016 - 12:25
Awaria ePUAP, 500 plus: System za 120 mln zł nie działał przez kilka dni
Program ePUAP służy do obsługi wniosków 500 plus, ale i tak korzysta z niego tylko około 5 proc. Polaków (mpips.gov.pl)

• Od 5 do 7 maja Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) była nieodstępna.
• System jest jednym z kanałów składania wniosków o świadczenia "Rodzina 500 plus".
• To już kolejna awaria systemu. Jeśli jednak chodzi o program "Rodzina 500+", Polacy i tak chętniej wnioskują za pomocą systemów bankowych.




System ePUAP był niedostępny od czwartku (5.05) do soboty (7.05). To już kolejna awaria tej platformy. Tym razem przyczyną problemów były uszkodzenia fizyczne serwerów.

Minister cyfryzacji Anna Streżyńska skomentowała na Twitterze: „Mamy do czynienia z uszkodzeniem fizycznym; wdrożony jest plan kryzysowy. ePUAP został zbudowany bez backupu”.

System ePUAP istnieje od 2008 roku i powstał jako narzędzie do komunikacji między obywatelami a urzędnikami. System od początku nie cieszy się jednak dużą popularnością.

ePUAP służy też do składania wniosków o świadczenia 500+, ale i w tym przypadku Polacy wolą korzystać z innych rozwiązań. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, wnioski o świadczenia 500+ złożone za pomocą systemu ePUAP stanowią tylko ok. 5 proc. Natomiast aż 95 proc. wniosków składane jest za pomocą systemów bankowych.

Czytaj też: Nabór wniosków 500+: kolejek nie ma. Emp@tia nie przeszkadza

Nad likwidacją awarii systemu ePUAP pracował sztab kryzysowy. Problem udało się rozwiązać dopiero w sobotę (7 maja). Warto wspomnieć, że nie była to pierwsza awaria systemu, który kosztował podatników 120 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.