PARTNER PORTALU
  • BGK

Burza w sieci: Łazienki Królewskie z pływającą reklamą McDonald's

  • AKC    27 sierpnia 2019 - 16:14
Burza w sieci: Łazienki Królewskie z pływającą reklamą McDonald's
Reklama w Łazienkach Królewskich zelektryzowała opinię publiczną (fot. FB/Jan Śpiewak)

"Szok i niedowierzanie", "Ciekawe co by powiedział na to Poniatowski", "Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać". Między innymi tak komentują internauci pływającą reklamę McDonald's w Łazienkach Królewskich.




  • O sprawie informował na swoim profilu w serwisie Facebook m.in. Jan Śpiewak, działacz społeczny i samorządowy, socjolog, współtwórca Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, od 2017 prezes stowarzyszenia Wolne Miasto Warszawa.
  • Pływająca reklama oburzyła internautów, którzy dali w sieci upust swojemu niezadowoleniu.
  • W konsekwencji do sprawy odniósł się koncern McDonald's. 

" Ogromny znak McDonald's pływał sobie przed Pałacem na Wodzie. I rzeczywiście wygląda na to, że korporacja McDonalds wynajęła sobie we wtorek na cały dzień cały pałac wraz z (...) reklamą na środku stawu (...).  Wstyd dla dyrekcji parku i jego zwierzchników, którzy pozwalają na komercjalizację i niszczenie niepowtarzalnego klimatu i charakteru Łazienki Królewskie" - pisał Jan Śpiewak.

Reklamę piętnuje także akcja "Żegnamy Reklamy". Jej inicjatorami są: Stowarzyszenie Miasto jest Nasze, Ochocianie Sąsiedzi, Stowarzyszenie Mieszkańców Miasteczka Wilanów, Stowarzyszenia Rembertów Bezpośrednio, Ruch Sąsiedzki - Targówek, Zacisze, Bródno oraz Fundacja Nasze Miasteczko. Celem akcji jest uwolnienie stolicy od szpetnych reklam poprzez uchwałę, która ustali zasady umieszczania szyldów, reklam (billboardów, siatek, banerów, tablic, ekranów) oraz ogrodzeń na terenie całej Warszawy. 

Czytaj też:  Uchwały krajobrazowe idą do kosza - alarmuje warszawski architekt

"Oto nowy wymiar prywatyzacji przestrzeni publicznej. Historyczny, zabytkowy ogród królewski traktowany jako pospolita przestrzeń do wynajęcia. Dyrekcja Łazienki Królewskie nie ma problemu, aby za pieniądze McDonald's zezwalać na to" -  czytamy na profilu akcji. 

Sprawę skomentowała pod wpisem Śpiewaka Anna Borys-Karwacka, corporate relations marketing lead w McDonald's Polska.

- W imieniu McDonald’s zapewniam, że instalacja ma charakter tymczasowy. Jest elementem scenografii dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100 proc. usunięta, a teren wokół uprzątnięty. Instalacja powstawała pod ścisłym nadzorem pracowników Łazienek, z dbałością o otaczającą przyrodę - podkreśla Borys-Karwacka.

Uchwały do kosza?

Kwestie co wolno, a czego nie wolno w przestrzeni publicznej, nie od dziś wywołują dyskusję.

W połowie czerwca Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju przedstawiło projekt nowej ustawy o planowaniu przestrzennym, tzw. ustawę krajobrazową. - Projekt MIiR pociągnie za sobą unieważnienie wielu istniejących już ustaw, w tym ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzeni - uważa warszawski architekt Wojciech Wagner.

Czytaj też: Wojciech Wagner o ustawie krajobrazowej: Nie wylewajmy dziecka z kąpielą

Zastępca dyrektora biura infrastruktury i planowania przestrzennego zwraca uwagę, że kilkuletnia praca wielu ludzi z różnych środowisk może pójść na marne.

- Proponowane w projekcie ustawy przepisy przywracają w praktyce rozwiązania sprzed przyjęcia tak zwanej ustawy krajobrazowej, czyli stan sprzed 2015 roku. A to - z punktu widzenia porządkowania krajobrazu czy przestrzeni publicznej - byłaby katastrofa. Ustawa krajobrazowa z 2015 roku była odpowiedzią na wieloletnie apele i starania wielu zaangażowanych w sprawę przestrzeni publicznej środowisk - komentuje Wagner.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.