PARTNER PORTALU
  • BGK

Czabański o dekoncentracji mediów: będą uregulowania ustawowe

  • PAP/tjak    7 listopada 2019 - 19:50
Czabański o dekoncentracji mediów: będą uregulowania ustawowe
Siedziba TVP (Fot. Pixabay.com)

Myślę, że o dekoncentracji mediów będzie mowa w przyszłej kadencji Sejmu, ale w jaki sposób będziemy dochodzić do tej dekoncentracji, to jest pytanie do rządu i ministra kultury - powiedział w czwartek szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.




  • Czabański był pytany o ewentualne plany dekoncentracji mediów.
  • Zaznaczył, że to w resorcie kultury powstają projekty dotyczące dekoncentracji mediów.
  • Ich ostateczny kształt "jest sprawą decyzji politycznych, decyzji kierownictwa państwa".
  • "Poczekajmy chwilę, ale myślę, że będą podjęte jakieś próby nowego uregulowania ustawowego" - dodał Czabański.

Jak ocenił w PolsatNews przewodniczący RMN, próby takie powinny być podejmowane, ponieważ - jego zdaniem - "mamy do czynienia z dwoma niepokojącymi zjawiskami". "Jedno to jest takie, że jest bardzo duży udział kapitału zagranicznego w polskim rynku medialnym. Zdecydowanie za duży, jak na nasze interesy strategiczne bezpieczeństwa państwowego, krajowego itd. A druga sprawa, to jest kwestia monopolizacji pewnych segmentów rynku medialnego" - zaznaczył Czabański.

"Ta dekoncentracja (...) polegałaby na tym, że tak jak tutaj właściciele Polsatu macie pozycję znaczącą na rynku telewizyjnym, to chodzi o to, żebyście nie mieli pozycji dominującej w innych segmentach rynku medialnego, żeby nie tworzyły się takie swoiste oligopole, iż są trzy firmy np. na rynku telewizyjnym, które zawładnęły całym rynkiem i te same trzy firmy zawładnęły rynkiem radiowym i te same trzy firmy zawładnęły rynkiem prasowym. Bo to byłoby niekorzystne dla odbiorców mediów, tworzyłoby sytuację mało komfortową" - mówił przewodniczący RMN.

Jak kontynuował, "druga sprawa, to jest repolonizacja". Przypomniał, iż prawo europejskie nie pozwala różnicować kapitału w zależności od narodowości. "Możemy wzmacniać polskie inicjatywy medialne i to jest druga droga, którą rekomendowałbym politykom, żeby się przyjrzeli, w jaki sposób podatkowy, każdy inny, nowych funduszy na start, wspomagać polskie inicjatywy medialne" - powiedział Czabański

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.