PARTNER PORTALU

Czy Twoi wyborcy wiedzą, co dla nich robisz?

  • Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Materna Communications Sp. z o. o.    26 maja 2017 - 15:39

Jesienią 2018 odbędą się wybory samorządowe. Mieszkańcy ocenią wtedy działalność prezydentów, wójtów i burmistrzów. Czy będzie to werdykt sprawiedliwy? Czy wyborcy wiedzą, jak naprawdę zarządzane są ich "małe ojczyzny"? Z reguły niestety nie.





Nie można jednak mieć do obywateli pretensji. W dzisiejszych czasach wszyscy żyjemy bardzo szybko. Dobę dzielimy na pracę, podejmowaną często w większym wymiarze niż standardowe 8 godzin dziennie, opiekę nad dziećmi, spędzanie czasu z pozostałymi członkami rodziny, kontakt z przyjaciółmi, podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, czy rozwijanie swoich pasji. Ciężko w ten napięty grafik "wetknąć" jeszcze czas na to, aby zainteresować się tym, co dzieje się w mieście czy gminie. Z drugiej jednak strony, gdyby zapytać członków lokalnej społeczności czy chcieliby wiedzieć, co dzieje się w ich najbliższej okolicy, prawie każdy odpowiedziałby, że zdecydowanie tak. Powstaje więc kluczowe pytanie, jak dostarczyć mieszkańcom tę wiedzę, w sposób taki, by przebiła się przez napięty grafik i natłok innych wiadomości. Możliwości jest wiele, nie wszystkie są jednak skuteczne.

(Nie)zależne media?

Niektórzy włodarze zostawiają informowanie o swoich działaniach mediom, licząc na ich obiektywizm i bezstronność. Niestety to bardzo ryzykowna taktyka. W obecnych realiach gazety czy portale internetowe funkcjonują z reguły na granicy opłacalności. Przez to stają się podatne na wpływy podmiotów czy osób posiadających duży kapitał. Tajemniczy sponsor może zapewnić przetrwanie gazety czy portalu przez rok czy dwa lata, ale postawi warunek "krytyczne podejście do działań burmistrza". I co wtedy? Czy można się dziwić wydawcy, że zgodzi się na taki układ? Niestety każde, nawet najlepsze działanie wójta czy prezydenta, można dzisiaj postawić w złym świetle. Takimi regułami kierują się dziś niestety media. Nie ulega więc wątpliwości, że włodarze miast i gmin powinni stawiać na własne kanały komunikacji. Tylko jakie, tradycyjne czy internetowe?

Internet czy papier?

W 2016 firma Pew Research Center[1] przeprowadziła w USA bardzo ciekawe badania na temat tego, skąd ludzie w różnych grupach wiekowych czerpią wiadomości. Wśród osób, które najbardziej lubią wiadomości podane w formie tekstu, w grupie wiekowej 18-29 lat, 81% wolało czytać newsy w internecie, a tylko 10% w tradycyjnych gazetach. Wśród osób w wieku 30-49 internet przeważał w stosunku 72% do 13%. Dopiero w grupie 50-64 lata mniej więcej tyle samo osób preferowało tradycyjne gazety (40%), co internet (41%). Osoby starsze (65+) preferują oczywiście nadal tradycyjne gazety niż internet (63% do 20%). Nie da się jednak ukryć, że dla każdego kolejnego pokolenia, które będzie wchodziło w wiek uprawniający do udziału w wyborach, naturalnym środowiskiem będzie internet, a nie tradycyjne media. Trzeba więc stawiać na komunikowanie się z wyborcami w sieci. Tylko z jakich narzędzi korzystać, skoro możliwości jest przecież bardzo wiele?




Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!