PARTNERZY PORTALU

Dziewiątka chętnych na stanowisko dyrektora Opery i Filharmonii Podlaskiej

  • PAP    10 listopada 2014 - 14:03
Dziewiątka chętnych na stanowisko dyrektora Opery i Filharmonii Podlaskiej

Dziewięć osób - dyrektorzy, dyrygenci i menedżerzy - zgłosiło swoje oferty w konkursie na dyrektora Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Nowego szefa placówki poznamy najprawdopodobniej w lutym 2015 roku.




Konkurs został ogłoszony po tym jak marszałek województwa odwołał w sierpniu z tego stanowiska Roberto Skolmowskiego. Zarząd województwa wypowiedział mu umowę z powodu złej sytuacji finansowej placówki. Po zleconym przez władze samorządowe województwa audycie finansowym okazało się, że placówka ma ponad 5 mln zł długu i utraciła płynność finansową.

Jak powiedział dyrektor departamentu kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku Anatol Wap, kandydaci swoje oferty mogli składać do 31 października, ale ponieważ jest to konkurs ogólnopolski, czekano jeszcze na zgłoszenia wysłane pocztą.

Wśród kandydatów jest m.in. pełniący obowiązki dyrektora Opery i Filharmonii Podlaskiej Damian Tanajewski, kierownik muzyczny placówki Michał Klauza, dyrygent Opery Kameralnej w Warszawie Zbigniew Graca czy dyrektor orkiestry kameralnej Sinfonietta Polonia Janusz Powolny.

Wap powiedział, że spodziewał się, iż konkurs będzie cieszył się większym zainteresowaniem. Ale - jak podkreślił - na razie nie może ocenić kandydatów, bo znane są tylko nazwiska, a ich oferty zostaną otwarte dopiero po powołaniu komisji konkursowej.

Ta ma zostać zwołana przez nowy zarząd województwa - zapowiedział w ubiegłym tygodniu na ostatniej sesji sejmiku tej kadencji marszałek województwa podlaskiego Jarosław Dworzański.

Ocenił też, że trzymiesięczne zarządzanie operą przez Tanajewskiego "pozytywnie odbiły się na budżecie placówki". Dodał, że placówka nie generuje już długów i nie będzie potrzebowała wsparcia finansowego ze strony budżetu województwa. Mówił, że zadaniem nowego dyrektora będzie opracowanie planu zredukowania zadłużenia, które ma obecnie opera.

Kandydaci na dyrektora w ramach konkursu musieli też złożyć koncepcję funkcjonowania opery pod względem programowym, organizacyjnym i finansowym na trzy sezony artystyczne. W warunkach konkursowych znalazły się zapisy, że kandydaci powinni posiadać wykształcenie wyższe (preferowane będą prawo, ekonomia i zarządzanie), co najmniej trzyletni staż pracy w dziedzinie kultury i pięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym oraz doświadczenie w pozyskiwaniu środków, przede wszystkim z UE.

Zadaniem komisji będzie ocena złożonych ofert pod względem formalnym i merytorycznym, a wyniki tych ocen zostaną przedstawione minister kultury. Minister kultury Małgorzata Omilanowska (która w sierpniu była w Białymstoku na otwarciu festiwalu Wschód Kultury-Inny Wymiar) mówiła dziennikarzom, że w przypadku takich instytucji rekomenduje, by placówką zarządzały dwie osoby - menedżer i dyrektor artystyczny. To rozwiązanie zostało uwzględnione przez zarząd województwa.

Nowy gmach Opery i Filharmonii Podlaskiej został otwarty w 2012 roku. Jego budowa była dofinansowywana ze środków UE, ministerstwa kultury i budżetu województwa podlaskiego. Opera kosztowała ponad 220 mln zł i była jedną z największych w ostatnich latach inwestycji kulturalnych w Polsce.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!