PARTNER PORTALU

Ekspertka: w plakacie wyborczym ważniejsza jego widoczność niż zawartość (wywiad)

  • PAP    26 lipca 2020 - 08:00

Na plakatach wyborczych Szymon Hołownia był naszym ziomeczkiem, Małgorzata Kidawa-Błońska udawała, że nie jest kobietą, Andrzej Duda skutecznie przypominał, kto jest zwycięzcą, podczas gdy Rafał Trzaskowski był kandydatem samotnym - ocenia badaczka plakatów wyborczych dr Zofia Smełka-Leszczyńska.




PAP: Czy w dobie powszechnego dostępu do internetu i mediów społecznościowych plakaty wyborcze są nam jeszcze potrzebne?

Zofia Smełka-Leszczyńska: Polityce nie opłaca się przenosić w całości do internetu z dwóch powodów. Po pierwsze, internet jest niszowy nie tylko demograficznie, ale także działa według niszujących mechanizmów. Internet rozwija się w takim kierunku, że zmienia się z pluralistycznego zbioru adresów w społecznościowy mikrokosmos, w którym wszystkie algorytmy pracują na to, żebyśmy natknęli się na jak najwięcej treści komfortowych dla nas i niesprzecznych z naszymi przekonaniami. Polityka ma w tak rozumianym internecie swoje miejsce, natomiast jego natura coraz bardziej utrudnia szerokie docieranie z przekazem - trafia on do coraz lepiej sprecyzowanych nisz. Sposobem, w którym można zaistnieć szeroko i być widzialnym dla wszystkich, jest natomiast anachroniczny w porównaniu z internetem plakat wyborczy, którego siła polega na tym, że jest widoczny dla wszystkich i po prostu nie możemy uniknąć patrzenia na niego.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!