PARTNER PORTALU
  • BGK

Frekwencyjne wyścigi miast. Prezydenci motywują mieszkańców gratisami

  • MG    10 października 2019 - 22:46

Frekwencyjne wyścigi zaczęły się z inicjatywy Akcji Demokracja. To organizacja, która z wykorzystaniem mediów społecznościowych i innych kanałów komunikacyjnych angażuje możliwie najwięcej osób do oddania swojego głosu w wyborach. Została utworzona w 2015 r.




  • Akcja Demokracja zaproponowała inicjatywę "Idziemy na rekord". Miasta lawinowo dołączają do wyścigu na najbardziej efektowną motywację mieszkańców proponując w zamian różne granty.
  • Swoje propozycje dla mieszkańców przedstawili już włodarze Warszawy, Łodzi, Sosnowca i Rybnika.
  • "Przed nami najważniejsze wybory od 30 lat [...]" - mówił w czwartek prezydent Rybnika, Piotr Kuczera.

W tym roku Akcja Demokracja zaproponowała inicjatywę "Idziemy na rekord" - chcąc pobić frekwencyjne rekordy z poprzednich wyborów. 

Do akcji włączył się prezydent Warszawy - Rafał Trzaskowski, który opublikował nagranie na oficjalnym kanale Facebook, informując, że w wyścig zaangażowały się - poza Warszawą - również Gdańsk, Poznań, czy Rybnik.

Rafał Trzaskowski przedstawia atrakcje, które Warszawa udostępni mieszkańcom w ramach podziękowania za najwyższą frekwencję - to np. Muzeum, czy placówki sportowe dostępne za darmo. Jak mówi prezydent miasta - każde miasto przygotowuje swoje specjalne rodzaje grantów za rekordowy udział w wyborach parlamentarnych.

Do inicjatywy postanowił dołączyć się także prezydenta Sosnowca. - Zainspirował mnie Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, który ogłosił taką akcję w stolicy. Pomyślałem - czemu nie u nas? Sosnowiczanie są wspaniali, a im wyższa frekwencja w wyborach tym większa legitymacja wybranych - powiedział Arkadiusz Chęciński, który jest także szefem sztabu wyborczego Koalicji Obywatelskiej w regionie.

Jeżeli frekwencja wyborcza w Sosnowcu co najmniej o 10 proc. przekroczy tę z wyborów samorządowych, w jeden z weekendów listopada mieszkańcy zapłacą pół ceny za bilety do teatru, na baseny i ślizgawkę.

Obok Warszawy i Sosnowca o najwyższą frekwencję zabiega także Łódź. Na stronie urzędu miasta, oraz profilu na portalu Facebook pojawiła się już oficjalna propozycja miasta.

- Gorąco namawiam do uczestnictwa w wyborach. 13 października to nie tylko święto demokracji, to również bardzo ważny dzień, od którego zależy, kto będzie sprawował władzę i jaka będzie najbliższa kadencja. Weźmy sprawy w swoje ręce, gdyż jest o co walczyć. Wyjdźmy z domu i głosujmy. Wierzę w odpowiedzialność i energię łodzian i mam nadzieję, że po raz kolejny pobijemy rekord - mówi wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski (który także startuje w wyborach do Sejmu), cytowany przez Urząd Miasta i podkreśla, że jeśli frekwencja przekroczy 60 proc., łodzianie na platformie Vox Populi wybiorą konkretny weekend, w trakcie którego będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej za darmo oraz wejść za symboliczną złotówkę do EC1 Łódź Miasto Kultury.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • K, 2019-10-11 10:58:04

    Niepotrzbene są też stanowiska burmistrzów dzielnic: burmistrz powinien być jeden na całe miasto. Jeżeli obecnie ktoś kandyduje na tzw. prezydenta miasta to w ogóle nie powinno być możliwości, aby po wyborach ustanwiano zastępców. To omijanie woli wyborców - jeżeli am być zastępca to liczba mieszka...ńców powinna przekraczać 100-150 tysięcy mieszkańców i zastępca powinien startować w wyborach.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.