PARTNER PORTALU
  • BGK

"Głosujący Białystok" - to kolejna akcja profrekwencyjna

  • pap/mg    2 października 2019 - 15:02
"Głosujący Białystok" - to kolejna akcja profrekwencyjna
(Fot. Pixabay)

Władze Białegostoku, wspierane przez część organizacji pozarządowych, rozpoczęły w środę (2 października) społeczną kampanię profrekwencyjną skierowaną do mieszkańców, pod hasłem "głosujący Białystok". Podkreślają, że w wyborach liczy się każdy głos. Akcję mają promować np. plakaty i spot radiowy.




  • Kolejne samorządy przygotowują profrekwencyjne akcje społeczne. Władze Białegostoku przypominają, że jedyny zmarnowany głos, to ten niewrzucony do urny.
  • W wyborach w 2015 roku w Białymstoku frekwencja sięgała niespełna 57 proc., podczas gdy w Warszawie przekroczyła 68 proc. Prezydent miasta apelował do mieszkańców o przebicie tego wyniku.
  • Akcja "głosujący Białystok" ma być promowana na plakatach m.in. w miejskich autobusach, informacje o niej znajdą się też w mediach społecznościowych miasta

Akcja ma zachęcać białostoczan do tego, by znaleźli ważny powód do udziału w wyborach parlamentarnych 13 października. W miejskim Centrum Aktywności Społecznej dostępne są specjalne tablice z logo miasta i hasłem "głosujący Białystok", na których można powody udziału w głosowaniu zapisać i zrobić sobie zdjęcie do udostępnienia w mediach społecznościowych.

Czytaj też: Ruszyła samorządowa kampania profrekwencyjna

W środę swoje powody zapisało na takich tablicach kilka osób, w tym przedstawiciele organizacji pozarządowych, którzy odpowiedzieli na zaproszenie władz miasta.

"To przywilej, nie obowiązek", "Robię to dla moich dzieci", "Mała ojczyzna wszystkich ludzi bez względu na przekonania", "Bo to jest ważne", "Głosuję bo kocham Białystok i chcę, żeby wygrał najlepszy", "Chcę mieć wpływ na rozwój i przyszłość" - takie powody znalazły się na ich tablicach.

- Wybory to bardzo ważny dzień, święto demokracji i zależy nam na tym, by jak najwięcej obywateli polskich, a w tym również białostoczan, poszło do urn wyborczych. To jest nasz przywilej, nasze prawo ale tak naprawdę, tak moralnie, to jest nasz obowiązek. Żeby pójść i wybrać naszych przedstawicieli do Sejmu i Senatu, którzy przez następne cztery lata będą decydować o naszej przyszłości - mówił dziennikarzom prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

Dodał, że on na swojej kartce napisał, iż głosuje bo chce "sam decydować o swojej przyszłości".

- Bo jeżeli nie pójdziemy, to ktoś za nas to zrobi, ktoś za nas zadecyduje, a nie chcemy mieć później pretensji do samych siebie - zaznaczył Truskolaski. Podkreślił, że każdy powód, by głosować, jest dobry.

- Chodzi przede wszystkim o odpowiedzialność. Odpowiedzialność za losy naszego miasta, naszego województwa i kraju - dodał prezydent Białegostoku. Jako prezes zarządu Unii Metropolii Polskich powiedział, że "rzuca wyzwanie" pozostałym polskim dużym miastom, w którym z nich 13 października będzie wyższa frekwencja.

Jak zauważył, w wyborach w 2015 roku w Białymstoku frekwencja sięgała niespełna 57 proc., podczas gdy w Warszawie przekroczyła 68 proc.

- Białostoczanie, nie bądźmy gorsi i przebijmy Warszawę, osiągnijmy frekwencję przynajmniej na poziomie 70 proc. - apelował do mieszkańców miasta. Powtarzał, że głos wyborczy jest tylko wtedy zmarnowany, jeśli nie został "wrzucony do urny".

Akcja "głosujący Białystok" ma być promowana na plakatach m.in. w miejskich autobusach, informacje o niej znajdą się też w mediach społecznościowych miasta; w rozgłośniach radiowych ma pojawić się też promocyjny spot zachęcający do wyborczej aktywności.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.