Partnerzy portalu

Granty dla samorządów na testowanie rozwiązań IT – do zdobycia łącznie 1,5 mln zł

Polski Fundusz Rozwoju uruchomił Giełdę Miejskich Technologii – specjalną platformę, która łączy dostawców rozwiązań z obszaru smart city z potrzebami miast. Teraz w jednym miejscu samorządowiec może w prosty sposób porównać oferty różnych firm technologicznych, znaleźć potrzebne rozwiązanie oraz złożyć wniosek o grant na sfinansowanie testów wybranego produktu. Giełda już działa, a o pierwsze granty można aplikować od 17 do 30 października br. Łącznie samorządy mogą pozyskać aż 1,5 mln zł.

Giełda Miejskich Technologii powstała z myślą o wsparciu samorządów we wdrażaniu projektów technologicznych z obszaru smart city. Nowe narzędzie pozwala oszczędzić czas, ułatwia procesy decyzyjne oraz daje szansę na pozyskanie bezzwrotnego finansowania.

 

Na platformie gminy mogą znaleźć rozwiązania IT w modelu usługowym, których wdrożenie i testowanie jest możliwe w okresie od 6 do 12 miesięcy. Giełda jest miejscem prezentacji różnorodnych rozwiązań informatycznych podzielonych na obszary tematyczne np. inteligentne zarządzanie oświetleniem miejskim i zużyciem mediów, komunikacja z mieszkańcami, zarządzanie transportem publicznym czy automatyzacja procesów administracyjnych.

Platforma ma ułatwić miastom poznanie aktualnej oferty technologicznej, a także umożliwić sprawdzenie działania wybranego produktu w praktyce. Gminy zainteresowane wdrożeniem rozwiązania wybranego poprzez Giełdę Miejskich Technologii mogą aplikować o grant na jego testowanie i bezpłatnie korzystać z oferty dostawcy nawet przez 12 miesięcy.

PFR zaplanował 5 naborów wniosków - każdy z pulą 300 tys. zł. Oznacza to, że do samorządów trafi łącznie 1,5 mln zł wsparcia na przyspieszenie procesu cyfryzacji. Pierwszy nabór rozpocznie się już 17 października i potrwa do 30 października. Informacje o kolejnych naborach wniosków będą publikowane na stronie gieldamiejskichtechnologii.pl oraz w mediach społecznościowych PFR.

Jak korzystać z Giełdy Miejskich Technologii?

To proste. Każda gmina może bezpłatnie założyć swój profil na platformie i zapoznać się z katalogiem produktów, zawierającym wyselekcjonowane rozwiązania informatyczne, przedstawione w przystępny i usystematyzowany sposób. Samorząd może wybrać z katalogu dowolny produkt, który chciałby przetestować i ma szansę zrobić to całkowicie bezpłatnie. Wystarczy złożyć wniosek online o mikrogranty w wysokości do 50 tysięcy zł. Gminy, które uzyskają pozytywny wynik otrzymają finansowanie na wdrożenie wybranego produktu i testowanie go we wskazanym okresie.

Więcej informacji znajduje się na stronie gieldamiejskichtechnologii.pl
Zespół PFR przygotował dla samorządów także krótki e-book, w którym znajdują się inspirujące przykłady na wykorzystanie technologii w miastach. Bezpłatny e-book z opisami ciekawych wdrożeń innowacji jest już do pobrania.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!