PARTNERZY PORTALU

"Inaczej niż zawsze - jak zawsze razem" - nowa kampania społeczna w Krakowie

  • PAP    6 maja 2020 - 15:02

Ośmioro krakowskich grafików i artystów wizualnych oraz czworo ludzi pióra zaproszono do współtworzenia kampanii społecznej, która w środę rozpoczęła się w Krakowie. Jej mottem przewodnim jest hasło "Inaczej niż zawsze – jak zawsze razem", a celem wsparcie mieszkańców w radzeniu sobie z kwarantanną.




Inicjatorem kampanii jest Krakowskie Biuro Festiwalowe, które uznało, że w czasie kwarantanny mieszkańcy potrzebują pozytywnego przekazu. Hasło akcji zainspirowało artystów, grafików i pisarzy - ich słowa i prace zdobią blisko 200 krakowskich przystanków i gablot reklamowych.

"Za sprawą koronawirusa znaleźliśmy się w wyjątkowej sytuacji i chcemy, jako miasto, w którym żyje i tworzy wielu artystów, żeby i oni wsparli mieszkańców w tym trudnym czasie" - mówi o idei kampanii dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Izabela Helbin. "Nowe zasady korzystania z przestrzeni publicznej, nakaz #zostańwdomu i obowiązek noszenia maski oddalają nas od siebie, ale jednocześnie pokazują, że epidemię możemy pokonać tylko wspólnymi siłami" - dodała.

We współtworzeniu kampanii uczestniczą twórcy wizualni: Tomek Budzyń, Łukasz Habiera "Nawer", Antek Korzeniowski, Katarzyna Kotnowska, Marcin Maciejowski, Łukasz Markiewicz, Filip Piekara "Pieksa", Witold Siemaszkiewicz i Joanna Tyborowska, która stworzyła plakaty do specjalnie napisanych tekstów: Łukasza Orbitowskiego, Michała Rusinka, Dominiki Słowik i Adama Zagajewskiego. Pozostali graficy na swój sposób zinterpretowali hasło kampanii.

Firmy reklamy zewnętrznej - Clear Channel Polska i AMS - dołączyły do akcji i za darmo udostępniły gabloty reklamowe na terenie całego miasta.

Dominika Słowik, laureatka Paszportów "Polityki" 2019 za książkę "Zimowla" napisała "Bliskości nie mierzy się w metrach. Bądź blisko. Zachowaj odstęp", a Adam Zagajewski w wierszu "Podziw" wyraża podziw dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników.

W kampanii są także akcenty humorystyczne jak smok wawelski w maseczce autorstwa Tomasza Budzynia czy praca rysownika i malarza Marcina Maciejowskiego, z której z nieskrywanym wyrzutem spogląda na nas kot. "Może byś trochę życia popraktykował" - sugeruje przewrotnie artysta, choć i tak wiemy, że największym rozsądkiem wykazuje się okupujące kanapę leniwe zwierzę. Na plakacie Łukasza Markiewicza uśmiechnięte słońce powoli wychodzi zza szarego konturu cząsteczki SARS-CoV-2.

Kampania potrwa do końca maja. Jej organizatorami są: miasto Kraków, KBF, Clear Channel Polska i AMS.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.