PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Jacek Majchrowski zachęca do składania wniosków o wydanie Karty Krakowskiej

  • PAP/KDS    25 lipca 2018 - 17:53
Jacek Majchrowski zachęca do składania wniosków o wydanie Karty Krakowskiej
Dziennie do urzędu wpływa około 2 tys. wniosków. (fot.pixabay.com)

- Już za tydzień posiadacze Karty Krakowskiej będą mogli korzystać ze zniżek. Chcemy, żeby ten program był atrakcyjny dla wszystkich - mówił w środę (25 lipca) prezydent miasta Jacek Majchrowski. Od początku miesiąca wpłynęło prawie 53 tys. wniosków o wydanie karty. Mogły to zrobić osoby, które mieszkają lub płacą podatki w Krakowie.




  • Pierwsze karty trafiają już do odbiorców. Ich posiadacze od 1 sierpnia będą mogli kupić tańsze o 20 proc. bilety okresowe komunikacji miejskiej oraz korzystać z rabatów w miejskich instytucjach kultury i w firmach prywatnych, które przystąpiły do programu, oferując od 5 do 20 proc. zniżki na swoje usługi.
  • - Cieszę się z tego, że w bardzo krótkim czasie prawie 53 tys. osób złożyło wnioski o wydanie Karty Krakowskiej i że większość składa je w wersji elektronicznej - mówił prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
  • Miejsca, w których karta jest honorowana, będą oznaczone specjalną naklejką z wizerunkiem lajkonika. Obecnie jest ich około 50.

Dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Elżbieta Kantor mówiła, że dziennie do urzędu wpływa około 2 tys. wniosków. Można je złożyć w formie elektronicznej lub papierowej. Osoby zameldowane w Krakowie jedynie wypełniają wniosek o wydanie karty. Ci, którzy takiego zameldowania nie mają, muszą dodatkowo przedstawić dokument (np. pierwszą stronę formularza PIT) potwierdzający, że płacą podatki pod Wawelem.

- Namawiamy do składania wniosków w formie elektronicznej, to forma najwygodniejsza i najszybsza - powiedziała Kantor.

Wnioski papierowe są przyjmowane w 30 miejscach, m.in. w sześciu punktach sprzedaży biletów MPK, oraz w punktach obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta, także tych ulokowanych w galeriach handlowych. Działa również punkt mobilny, który w weekendy funkcjonuje podczas pikników w krakowskich parkach.

Prezes MPK w Krakowie Rafał Świerczyński podkreślił, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne jest naturalnym partnerem tego projektu. Zachęcał, by mieszkańcy zamiast osobiście składać wnioski i odbierać karty w punktach sprzedaży biletów, korzystali z drogi elektronicznej i z dostarczenia karty przez kuriera.

Zgodnie z procedurą karta powinna być wydana w 30 dni od złożenia wniosku. Jest ważna rok, przy czym dla osób zameldowanych na stałe w Krakowie jej przedłużenie będzie automatyczne, niezameldowani będą musieli w przyszłym roku ponownie o nią wystąpić.

Podczas wysyłania wniosku można dokonać wyboru, co ma być nośnikiem uprawnień i ulg przewidzianych w programie. Może to być nowa plastikowa bądź mobilna Karta Krakowska albo dotychczasowe nośniki biletów komunikacji miejskiej: Krakowska Karta Miejska, Krakowska Karta Rodzinna, Małopolska Karta Aglomeracyjna lub legitymacja studencka.

Miasto uruchomiło specjalna infolinię, czynną od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 20. Pod numerem telefonu 12 254 14 00 można uzyskać pomoc w razie problemów, pytań lub wątpliwości związanych z programem Karta Krakowska.

Urzędnicy szacują, że w tym roku wnioski o wydanie Karty Krakowskiej złoży 250 tys. osób. Koszt programu szacowany jest na około 3 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.